Dynamics 365 Field Service
Planlæg servicesager bedre og øg kundetilfredsheden
Servicerer du ude hos dine kunder? Så er det afgørende, at du udsender den rette ressource til det rigtige sted på det korrekte tidspunkt. Med Microsoft Dynamics 365 Field Service kan du nemt holde overblik over dine ressourcer, minimere fejl og skabe gode kundeoplevelser.
Overblik over alle dine servicesager
Field Service er værktøjet til serviceteknikere, håndværkere, produktionsanlæg, sundhedspersonale og andre, der har udkørende service. Det er en alsidig kundeserviceløsning, der skaber overblik for både serviceteknikeren og den planlægningsansvarlige.
Med Field Service-værktøjet i hånden er servicemedarbejderen aldrig i tvivl om, hvilke opgaver der skal løses, og hvad servicehistorikken er. Og det bliver langt nemmere at planlægge og fordele opgaver mellem de forskellige servicemedarbejdere.
Disse virksomheder er glade for den Sales-løsning, vi har lavet for dem
Undgå kompliceret planlægning
Måske er du godt tilfreds med den måde, du planlægger dine ressourcer på i dag. Måske er du ikke. Vi medgiver, at du kommer langt med et papir, en kalender eller et excel-ark. Men det har selvsagt også sine begrænsninger.
Det er langt nemmere og hurtigere at få et IT-system til at planlægge dagen for dig. Field Service kan tage højde for et ubegrænset antal medarbejdere, sygdom og geografisk adspredelse. Systemet kan se, hvilke ledige ressourcer der er, og det kan planlægge dagen ud fra det.
Field Service giver adgang til en 360 graders visning af kundernes historik og data. Det betyder, at serviceteknikerne kan forudsige, registrere og løse problemer, før kunden overhovedet bliver opmærksom på dem.
Værktøjet har mange funktioner. Hvad har du brug for?
Field Service er et standardværktøj, der kan tilpasses efter dit behov. Det betyder, at det kan anvendes af et bredt udvalg af fag og brancher.
Det kan være sundhedspersonale, der skal planlægge patientbesøg og levere medicin, en produktionsvirksomhed, der har behov for at administrere vedligeholdelsesservice af maskiner eller en håndværker, der skal servicere og udbedre potentielle udfordringer ved installationer.
Field Service indeholder også en brugervenlig mobilapp, så de kørende medarbejdere altid har værktøjet lige ved hånden.
Med Field Service kan du
- Få overblik over sager og medarbejdernes kalendere
- Udarbejde skabeloner og procedurer, som sikrer at arbejdet udføres i henhold til retningslinjer
- Sørge for at serviceteknikeren har de rette reservedele med
- Styre beholdning i biler og på lager
- Tilknytte billeder og kundens underskrift som dokumentation
- Planlægge forebyggende vedligeholdelse ved automatisk oprettelse af tilbagevendende vedligeholdelsesaftaler
- Registrere tidsforbrug og udarbejde fakturagrundlag i ERP
- Spore hvordan ressourcerne bruger tiden
Hvad skal dit Field Service kunne?
Field Service har flere fordele. Her er 4 af dem
Overordnet set hjælper Field Service dig med at effektivisere arbejdsdagen for jeres kørende servicemedarbejdere og optimere ressourceforbruget – både for servicemedarbejderne og den planlægningsansvarlige på kontoret. Helt lavpraktisk giver systemet dig flere fordele i hverdagen.
- Find den medarbejder, der bedst kan løse opgaven – med ét klik.
- Planlæg køreturen efter trafikforholdene. Det sparer tid og mindsker miljøbelastningen.
- Identificér og løs problemet før din kunde opdager det (proaktiv service).
- Flere glade kunder, fordi der sker færre fejl med planlægning og sagen løses i første forsøg.
Komplicerede værktøjer kræver data. Kom godt i gang med vores workshops
Field Service er lige som Microsoft Dynamics 365’s andre apps et standardsystem, der kan tilpasses. Men værktøjet ligger dog i den tunge ende af skalaen for dataplatform-systemer. Systemet kan løse yderst komplekse opgaver. Men for at kunne det, kræver det data. Og den data skal du fodre systemet med, for at du får det optimale ud af det.
Det betyder, at der kan være en lidt længere opstartsfase end med de andre Dynamics 365 systemer. Men bare rolig. Vi sørger for at afholde workshops, der hjælper jer godt i gang. Og vi lover, at det slet ikke er så svært at komme i gang med eller bruge.
Fremtidens Field Service er her
Fremtidens Field Service – som faktisk er nu – betyder, at du kan optimere dine serviceaktiviteter ved hjælp af IoT og AI-baserede værktøjer. IoT og kunstig intelligens giver adgang til indbyggede automatiserede processer, der kan løfte dit serviceniveau til helt nye højder og hjælpe dig med at løse problemerne første gang.
Du kan eksempelvis bruge AI-understøttede planlægning, når du skal finde den rette tekniker til en aktuel servicesag.
Integration sikrer en endnu bedre kundeoplevelse
Integration til dine øvrige løsninger er intet problem. Om det er til andre Microsoft Dynamics 365-applikationer som CRM, Customer Service, Sales og Marketing. Eller din ERP-løsning.
Der er flere gode grunde til at integrere Field Service med dine eksisterende systemer. Det betyder blandt andet, at du kan give dine kunder en bedre oplevelse fordi tidsregistreringer, aftaler, faktureringer og kundeoplysninger altid er opdaterede.
Meget mere end bare en IT-løsning
IT-løsninger ligner hinanden. Men det gør menneskerne bag ikke. Hos os køber du ikke bare en Dynamics 365-løsning. Du investerer i mennesker.
Vi vil gerne udvikle din virksomhed sammen med dig. Derfor starter vi altid med at snakke forretning, før vi foreslår en løsning. Først når vi forstår jeres behov, forstår vi hvilken løsning vi skal bygge.
Desuden er vores team af Dynamics 365-specialister dedikerede til platformen og arbejder ikke med andet.