Brug e-mail marketing til at konvertere leads til kunder
Med nyhedsmails har du en direkte kommunikationskanal til dine leads, som gør, at du nemt kan holde kontakten, skabe et behov og sælge mere.
Markedsføring med høj konverteringsrate
E-mail marketing (eller nyhedsbreve) er en nem og effektiv måde at konvertere leads til kunder. Faktisk er det den markedsføringskanal med den højeste konverteringsrate. Modtagerne har allerede sagt ”ja tak” til at høre fra dig, og dermed ved du, at de med stor sandsynligvis er interesseret i dig eller dine produkter.
Skab et behov behov, før du sælger
Selvom det kan være fristende at proppe salgsbudskaber og andet kommercielt indhold i dine nyhedsmails, anbefaler vi at vente.
For at få succes med e-mail markedsføring er det vigtigt, at du sender relevant indhold.
I mange tilfælde kan det være en god ide at have fokus på at dele viden først, så du skaber et behov, som gør, at du senere kan skabe et salg.
6 fordele ved e-mail marketing
1. Dine modtagere er interesserede
Du har en direkte kommunikationskanal til modtagere, der aktivt har valgt, at du må smide mails i deres indbakke og dermed vist interesse for dig, dit produkt eller ydelse. Det får du ikke mange andre steder.
2. Det er budgetvenligt
I modsætning til annoncering koster det ikke noget at udsende et nyhedsbrev. Systemet du bruger, koster muligvis noget, og så koster det tid. Men du skal ikke betale et større beløb for at sende til flere mennesker.
3. Du kan gøre det personligt
Hvis du har den rette data, kan du lave personlig og mere relevant markedsføring, når du udsender nyhedsbreve. Det kan fx være på baggrund af folks navn, alder, geografi, interesser, købsadfærd m.m.
4. Varm dine leads op
Du kan bruge e-mail marketing til lead nurturing, hvor du opbygger en stærkere relation til dine modtagere og hjælper dem gennem købsrejsen. Du skaber altså et behov, som gør, at de bliver mere købsklare.
5. Alt er målbart
Det er nemt at måle på resultater og performance, når du arbejder med mails. Du kan fx teste dit indhold – hvilken emnelinje virker bedst – og du kan se, hvem der har åbnet dine mails, og hvad de har klikket på.
6. Det er effektivt
Nyhedsmails har en høj ROI (Return On Investment)*, som er svær for andre kanaler at hamle op med. Det vil tage tid at skabe det optimale e-mail marketing setup, men når først det kører, er det en god investering for mange virksomheder.
Sådan vælger du det bedste e-mail marketing-system
Der findes mange forskellige systemer til at håndtere og udsende nyhedsbreve, fx MailChimp, ActiveCampaign og HubSpot.
De tre nævnte e-mail-systemer spænder bredt. Både i muligheder, kompleksitet og pris. Så hvilket system skal du vælge?
Det bedste e-mail marketing system er det, der passer til dig og dine ambitioner. Har du brug for et simpelt setup, eller har du brug for features og integrationer, der kan tage din e-mail markedsføring til næste niveau?
Ingen e-mail markedsføring uden leads
E-mail marketing er kun relevant, hvis du har nogle modtagere at sende til. Dvs. kontakter, som aktivt har givet samtykke til, at du må sende indhold til netop deres e-mailadresse.
Der er mange måder, man kan indsamle leads på, og vi kender dem alle. En god tommelfingerregel er, at du skal give noget værdifuldt viden væk, som folk er villig til at ”betale” for med deres e-mailadresse. Det kan være en e-bog, en skabelon eller et webinar.
Hernæst er det vigtigt, at du opsamler information om dine modtagere og sender dem relevant indhold på de rigtige tidspunkter i deres kunderejse. Denne del kan du fx automatisere.
Læs, hvordan du kan få dine e-mails til at arbejde for dig med marketing automation
Sæt fut i din e-mail marketing med en indsatsplan
- Får du det maksimale ud af din e-mail marketing?
- Går du glip af salg, fordi du ikke har et automatiseret setup?
- Begrænser din tekniske platform dig, eller udnytter du ikke mulighederne?
Uanset årsagerne kan vi med en indsatsplan hjælpe dig med et overblik over, hvor det er værd at sætte ind.
Planen tager afsæt i, hvordan du skaffer (flere) permissions og modner dem til salgsklare leads.
Processen
Step 1: Indsigt
Vi kigger ind i din virksomheds eksisterende e-mail marketing setup. Hvad har du arbejdet med indtil nu? Hvad virker, og hvad virker ikke? Ud fra det, vi ser, udarbejder vi en analyse.
Step 2: Workshop
Vi præsenterer analysen og kommer med foreløbige tanker om din virksomheds potentialer. Vi diskuterer mulighederne med dig samt eventuelle kollegaer. Er der barrierer eller muligheder, vi overser? Er det rigtigt for jeres kunder og forretning?
Step 3: Indsatsplan
Vi udvikler en e-mail marketing indsatsplan ud fra analysen og workshoppen. En konkret plan, du kan eksekvere på. Vi hjælper dig også gerne. Planen inkluderer tanker om alt fra dit tekniske setup til din automation-strategi.
Vil du vide mere?
Tag fat i Bonnie og få en snak om, hvordan vi kan hjælpe dig med at få mest muligt ud af din e-mail marketing – hvad enten det drejer sig om systemer, indhold, leadgenerering eller noget fjerde.