Marketingchefens guide til leadscoring: Fra strategi til indsatsplan
Leadscoring – et fantastisk middel til at arbejde fokuseret med leadgenerering. En metode som, hvis det gøres rigtigt, sikrer at du arbejder aktivt med at nudge kunderne ned gennem købstragten. Og ikke mindst, at du bruger virksomhedens salgs- og marketingressourcer der, hvor de giver allermest værdi.
Leadscoring er desværre også lidt af et buzzword drysset med glimmer. For det lyder besnærende at leads drysser ind, varme og klar til salg. Men leadscoring er ikke et mirakelmiddel. Det kræver en målrettet og seriøs indsats, at opbygge en vellykket indsats, der virker. Og et meget tæt samarbejde mellem salg og marketing.
Mange virksomheder, som kaster sig ud i at arbejde med leadscoring, kommer aldrig rigtigt op på det niveau, hvor de for alvor kan høste frugterne af indsatsen. Simpelthen fordi de ikke har lagt en klar strategi eller en realistisk indsatsplan for både etablering og løbende drift.
Oplægget her har til formål at klæde dig på til netop at lægge en klar strategi og en realistisk indsatsplan for hvordan, I skal arbejde med leadscoring i din virksomhed.
Agenda
Vi kommer derfor omkring følgende:
- Hvilke overvejelser bør I gøre jer i virksomheden?
- Hvilke opgaver ligger der i at få teori til virkelighed?
- Hvilke ressourcer skal du bruge til at føre planerne ud i virkeligheden?
- Hvilke fælder skal du undgå at falde i?
Oplægget har til formål at klæde dig på til at forstå og vurdere, om leadscoring er en metode, din virksomhed vil have gavn af – og om I er modne og villige til at arbejde seriøst med det. Men en klar strategi og indsatsplan, kan du lave en klar forventningsafstemning med dit bagland ift. hvad, der skal til for at virksomheden lykkes med indsatsen.
Oplægget er for dig der:
Har det overordnede ansvar for marketing og salg i en B2B virksomhed. Dig, som overvejer at arbejde mere målrettet på leadgenerering for din virksomhed og som vil sikre en digital modning af leads, inden de videregives til salg. Jeg vil klæde dig på til at forstå, hvordan du kan lægge en strategi for virksomhedens marketing, der inkluderer leadgenerering og leadscoring – og hvordan du sikrer, at strategien bliver til virkelighed.
Oplægget er IKKE for dig der:
Arbejder med fingrene helt nede i maskinrummet. Det er altså IKKE et teknisk oplæg for specialisten. Selvom vi kommer ind på systemvalg, så holder vi os i det strategiske luftlag, og dykker ikke ned i ikke knapper og kode.
Tilmeld dig 'Marketingchefens guide til leadscoring: Fra strategi til indsatsplan'
1 Detaljer
29. jan. 2025
10:00 - 10:45
Online