B2B DAGEN ‘24
Onsdag d. 13. november
Aarhus
B2B DAGEN '24
Onsdag d. 13. november
Aarhus
Glæd dig til årets store twoday B2B-event
Vi holder af B2B. Derfor vil vi gerne fortælle dig alt, hvad vi ved, der virker.
B2B Dagen er en faglig og hyggelig dag for dig, der arbejder med fede B2B-produkter. Om du sælger maskiner, møbler eller it-systemer er underordnet.
Det er dagen, hvor vi og vores venner af huset deler erfaringer med, hvad der virker (og ikke virker) inden for B2B-marketing, -tech og -digitalisering.
Marketing, digitalisering og tech
B2B Dagen er en af de meget få konferencer, der er dedikeret til B2B. Måske har du været med før - og måske er det første gang, du skal med.
Uanset hvad bliver det en ny (og forhåbentlig virkelig fed) oplevelse i år. For det første fordi vi rykker det til Tivoli Friheden i Aarhus, og for det andet fordi det er første gang, vi afholder det som twoday.
Vi har 7 års erfaring med at skabe den perfekte B2B-konference, og ifølge sidste års evaluering kunne 95 % finde på at deltage igen. Så skynd dig at sikre dig en plads, hvis du vil med. Der er nemlig begrænset antal.
Marketing
Kampagner, kunderejser, AI, Power BI og leadscoring – marketingprogrammet kommer godt rundt i landskabet og byder på konkrete input, der binder Marketing og Salg bedre sammen.
Digitalisering
Digitalisering giver et utal af nye muligheder – men der følger også masser af krav og udfordringer med.
Digitaliseringsprogrammet kigger nærmere på ESG, IT-arkitektur, Unified Commerce, digitale roadmaps og AI i en B2B virksomhed.
Tech
Tech-toget kører, og det går stærkt. Ikke mindst inden for B2B e-commerce og PIM er der fart på, og vi dykker ned i den seneste udvikling og de vigtigste tendenser – blandt andet fortalt af en af vores kunder. Og så sidder vores tech-panel klar til at besvare dine spørgsmål.
Dagens program
Kl. 08.30 - 09.30
Indskrivning og morgenmad
Du er velkommen til at ankomme fra kl. 8.30, hvorefter du kan få en let morgenmad og noget kaffe.
Kl. 09.30 - 09.40
Fælles velkomst
Vi starter dagen med en kort, fælles velkomst på tværs af sporene, hvor vi præsenterer dagens program og giver lidt praktiske informationer.
Kl. 09.45 - 10.30
Marketing
Case: En historisk rebranding
Hvad gør du, når dit brand ikke længere matcher forretningens behov og nye strategi? Det prøver Emil og Gitte at svare på.
Du får indblik i vores aktuelle arbejde med at rebrande Hedeselskabet, HedeDanmark og alle underliggende forretningsbrands. Fra strategiarbejdet til udviklingen af et nyt brandnavn og én ny brandidentitet.
Hvordan ser arbejdet ud? Hvordan forløb processen? Hvorfor gjorde vi sådan? Og hvad bør du gøre, hvis du står i den samme situation? Det får du svar på i vores konkrete, ærlige og forhåbentligt inspirerende oplæg.
Emil Fogh Barslev
Brand Strategist, twoday
& Gitte Horslund
Head of Design, twoday
Digitalisering
Er du klar til at løse din ESG-dataudfordring?
Emballage, ESG-regnskabet og det digitale produktpas. Krav, som rammer din virksomhed.
Vores ESG-ekspert giver dig et indblik i den dataudfordring, som disse krav afføder. Og hun fortæller, hvordan du kan pivotere de rapporteringsmæssige krav til strategiske og forretningsmæssige muligheder.
På oplægget kommer hun omkring de tre primære udfordringer, vi ser i forbindelse med arbejdet med ESG, og vigtigheden af god ESG data-management.
Helle Bergstrøm
CEO, Sustainable Business Solutions
Tech
B2B e-commerce update: Fra trends til teknologi
Få seneste nyt fra B2B e-commerce fronten når vi tager pulsen på og berører den seneste udvikling og tendenser sammen med vores teknologipartnere og en kundecase.
Kl. 09.45 - 10.00
De største trends i B2B ecommerce, som du skal være opmærksom på.
Jacob Gammelby Stenhaug
Client Director, twoday
Kl. 10.00 - 10.30
Få et indblik i arkitekturen bag DynamicWeb 10 og forretningsfordelene med DW 10's Composable Commerce arkitektur.
Lars Byg
Commercial Product Manager, DynamicWeb
Kl. 10.45 - 11.30
Marketing
Den gennemsnitlige B2B kunderejse varer 192 dage – Her får du opskriften på, hvordan du kan måle din
Få unikke benchmarks om B2B kunderejser og indsigt i, hvilke kanaler der målbart virker, og hvor hurtigt de gør det. Lær, hvordan du kan forbedre din virksomheds evne til at måle på og forstå jeres kunderejse.
Forstå, hvordan du gennem marketing kan hjælpe din virksomhed med at ramme salgsbudgettets mål.
Steffen Hedebrandt
CMO and Co-Founder, Dreamdata
Digitalisering
Din IT-arkitektur skal moderniseres - nu!
Kigger du bekymret på dit systemlandskab? Det bør du –ikke mindst med ESG og Det Digitale Produktpas i mente.
En moderne IT-arkitektur er forudsætningen for effektivitet og vækst!
Christian Thoft
Business Developer, twoday
Tech
B2B e-commerce update: Fra trends til teknologi - fortsat
Få seneste nyt fra B2B e-commerce fronten når vi tager pulsen på og berører den seneste udvikling og tendenser sammen med vores teknologipartnere og en kundecase.
Kl. 10.30 - 11.00
Mød Umbraco Commerce: Den nye spiller på B2B Commerce-markedet
Bolette Kern
Digital Experience Product Owner (DXPO), Umbraco
Kl. 11.00 - 11.30
Få indsigt i, hvordan Relewise personaliserer B2B-oplevelsen hos Juul’s Vin og Spiritus
Mads Falborg Ejsing
Head of Customer Succes, Relewise
& Christian Kampmann Olsen
Digital Marketing Manager, Juul’s Vin og Spiritus
Kl. 11.30 - 12.30
Frokost
Kl. 12.30 - 13.15
Marketing
Gør AI til mere end et buzzword i din marketingafdeling
Lær, hvordan du gør AI til en praktisk del af din marketingstrategi og skaber reel værdi, der rækker ud over buzzwords.
Vi går i dybden med konkrete eksempler og taktikker til at integrere AI i din marketingafdeling.
Få indsigt i, hvordan du kan bruge AI til at vinde markedsandele og styrke din position i markedet.
Jonas Løhde Elefsen
Head of SEO, twoday
Digitalisering
Unified Commerce giver forretningsfordele for B2B
Unified Commerce er typisk noget, vi taler om i retail-verdenen – men vi mener også, at det er relevant at fokusere på i B2B.
Unified Commerce er en forretningsstrategi og en teknologisk tilgang, der integrerer alle salgskanaler og kundeinteraktioner i én sammenhængende helhed. Samme service og datagrundlag til alle – uanset om du ringer til Service Susan, skriver til Sælger Helge eller logger ind på din digitale serviceplatform.
Få en generel introduktion til begrebet Unified Commerce, og hvilke forretningsfordele det kan give i en B2B kontekst.
Jacob Gammelby Stenhaug
Client Director, twoday
Tech
PIM update – Se systemerne og få seneste nyt
Bliv opdateret med, hvad der sker på PIM-fronten. Vi har inviteret de 3 førende PIM-leverandører: Perfion, Struct og DynamicWeb.
Kl. 12.30 - 13.00
Få et kig ind i leverandør-portalen fra Perfion og hør, hvorfor leverandørdata bliver det helt store tema i de kommende år.
Hans-Henrik Andersen
Perfion ekspert, Boyum IT
Kl. 13.00 - 13.30
Høje tanker og grønne løfter: Er din PIM-strategi klar til AI og bæredygtigheds-bølgen?
Per Orloff Poulsen
Partner Sales Specialist, Struct
Kl. 13.30 - 14.00
Marketing
Fra data til indsigt med Power BI
Microsoft Power BI er populært blandt mange virksomheder – men hvordan kan Power BI assistere marketing og salg?
Denne session giver dit et letforståeligt overblik af komponenterne i Power BI, praktiske eksempler og inspiration på Power BI dashboards, som marketing og salg vil elske.
Du skal heller ikke snydes for en tjekliste med vores anbefalinger til, hvordan du kommer godt i gang med at gå fra data til indsigt med Power BI.
David Kofod Hanna
Senior Advisor, Data Storytelling, twoday
Digitalisering
Sådan kommer du i gang med AI i en klassisk B2B virksomhed
Hvordan kan man som virksomhed udnytte de muligheder, der ligger i AI, og hvordan lægger man den rigtige strategi?
Det kan være svært at overskue, hvilke potentialer, muligheder og risici, der ligger i AI, og mange steder er der masser af FOMO – følelsen af at gå glip af noget er massiv. Så hvordan kommer man som virksomhed med på bølgen?
Det ved Denni. Han arbejder til daglig med Data & AI og rådgiver en lang række virksomheder både fra C20-indekset og i SMV-laget.
Denni giver i dette oplæg en indsigt i de dialoger, der har været særligt efter ChatGPT så dagens lys, men også i hvordan man rent praktisk kan (og i mange tilfælde bør) arbejde med AI i sin virksomhed. Han vil inddrage virksomhedscases, som du som deltager kan bruge til at spejle din egen organisation og kontekst i.
Denni Pultz Gottfredsen
Principal Digital Advisor, twoday
Tech
PIM update – Se systemerne og få seneste nyt
Bliv opdateret med, hvad der sker på PIM-fronten. Vi har inviteret de 3 førende PIM-leverandører: Perfion, Struct og DynamicWeb.
Kl. 13.30 - 14.00
Se det nye PIM i DynamicWeb 10 og hør, hvordan DynamicWeb PIM kan leve både i og udenfor suiten.
Søren Jensen
Product Manager PIM, DynamicWeb
Kl. 14.00 - 14.30
Eftermiddagskaffe og kage
Kl. 14.30 - 15.15
Marketing
Marketingchefens guide til leadscoring: Fra strategi til indsatsplan
Leadscoring – et fantastisk middel til at arbejde fokuseret med leadgenerering. En metode, som – hvis det gøres rigtigt – sikrer, at du arbejder aktivt med at nudge kunderne ned gennem købstragten.
Oplægget har til formål at klæde dig på til at forstå og vurdere, om leadscoring er en metode, din virksomhed vil have gavn af – og om I er modne og villige til at arbejde seriøst med det.
Bonnie Groth Frølund
Strategic Business Developer og Head of Marketing Consulting, twoday
Digitalisering
Få en plan for din digitalisering
Du er givetvis helt klar over, at din virksomhed står overfor en række opmærksomhedspunkter og trusler i fremtiden, som skal løses med digitalisering.
Men digitaliseringsprojekter kan være komplekse – og hvordan får du lagt en plan, der er stærk nok til at give værdi på både kort og langt sigt?
I dette oplæg giver twoday’s digitale strategi- og transformationsteam dig indblik i, hvordan vi skaber en konkret og håndgribelig køreplan for, hvad I bør gøre for at optimere jeres digitale processer og sikre den optimale digitale understøttelse af jeres forretning.
Denne køreplan udarbejdes på baggrund af workshops og analyser – og med twoday som rådgiver får I ikke en lang teoretisk rapport, men en konkret plan, I kan handle på alene eller i samarbejde med en dygtig partner.
Hans Henrik Dahl Børgesen
Digital Strategy & Transformation Lead, twoday
Tech
Spørg tech-panelet
Nu bliver mikrofonen overdraget til publikum, som får mulighed for at stille spørgsmål direkte til tech-panelet, der består af Struct, Perfion, DynamicWeb, Umbraco og Relewise.
Få svar på alle dine spørgsmål omkring e-commerce, PIM, systemer, funktioner, og hvad du ellers må undre dig over i forhold til vores tekniske partnere.
Tobias er ordstyrer og sørger for, at alle bliver hørt og får ordentligt svar.
Tobias Høst
Seniorkonsulent, twoday
Kl. 15.30 - 16.15
Afsluttende fælles oplæg v. Julie Daugaard
Fremtidens integrerede løsninger og samarbejder
Når vi når til dagens afsluttende oplæg, er det tid til at binde en smuk sløjfe på alle de inspirerende indlæg, vi har hørt. Julie Daugaard, Executive Strategy & Growth Director hos bureaugruppen dentsu, vil guide os gennem, hvordan integrerede løsninger og samarbejder vil forme B2B-landskabet i de kommende år. Julie, der leverer strategisk rådgivning til vækst gennem marketing og customer experiences, er også en af hjernerne bag det store årlige trendstudie PULSE. Dette studie dykker ned i forbrugs-, samfunds-, kultur- og teknologiske trends set fra et kommercielt perspektiv.
Med konkrete cases og anbefalinger vil Julie vise, hvordan I kan navigere i denne dynamiske verden og skabe værdi for jeres kunder. Og hvem ved, måske får vi også et par sjove anekdoter med på vejen.
Gå ikke glip af denne mulighed for at få et overblik over fremtidens udfordringer og muligheder – og måske endda få et smil på læben.
Kl. 16.15
Tak for i dag
Alt det praktiske
Vi gør opmærksom på, at seneste mulighed for afmelding er d. 21. oktober. Herefter kan du ikke få refunderet din billet.