Skip to content

Vækst dit salg uden at ansætte flere folk – få det optimale ud af Business Central

Har du implementeret Business Central i din forretning?

Så har du nok allerede oplevet, at din hverdag er blevet lettere i flere dele af forretningen. Men faktisk er der meget mere værdi at hente for dit indkøb, dit salg, din kundeservice og din marketing. 

Business Central giver dig et langt stærkere afsæt for at arbejde med andre systemer. Dels fordi integrationsværktøjerne er blevet rigtig gode – dels fordi flere platforme har etableret standarder for integration med Business Central. Så nu flyder data sikkert og uden de store omkostninger. 

Her får du 4 konkrete bud på, hvordan du med afsæt i Business Central kan automatisere og optimere processer i din forretning. 

Frigør ressourcer i Marketing med automatisering

I dag bliver mellem 25 % og 50 % af tiden i en marketingafdeling brugt på manuelle processer, som ellers let kan automatiseres.

Tænk bare på følgende opgaver, som er hverdagskost i langt de fleste virksomheder:

  • Produktion og vedligehold af kataloger og datablade
  • Opdatering af prislister
  • Håndtering af billeder og produktinformation til samhandelspartnere

Hver og én vigtige og forretningskritiske opgaver, som ikke må undervurderes – men også opgaver, som lige så godt kan automatiseres med flere fordele til følge.

For udover, at du alt andet lige reducerer risikoen for manuelle fejl, kan du spare meget store mængder tid. Tid, som kan bruges på marketingopgaver, der sætter marketingafdelingen i stand til i endnu højere grad at gøre det, den er sat i verden for: Nemlig at understøtte salgsafdelingen.

frigoer-ressourcer-i-marketing

Løsningen ligger ofte i et PIM-system

Vejen til effektivisering ligger i et PIM-system, hvor du samler alle de produktdata, du skal bruge. Når der er styr på data, har du det værktøj, du skal bruge for at minimere det manuelle arbejde og frigøre ressourcer til de mere kreative og innovative opgaver, der udvikler forretningen.

Hvis du allerede har investeret i Business Central, er udgangspunktet godt – så er meget af forberedelsen klaret for dig, da integrationen mellem eksempelvis DynamicWeb PIM og Business Central kører glat.

Brug 4 minutter på at forstå, hvad DynamicWeb PIM kan gøre for din forretning. Og hvordan den aflaster både din indkøbs- og marketingafdeling. 

Giv din salgsafdeling digitale våben og vind terræn

Hvis du har sælgere i marken, så kender du omkostningen ved kvalificeret og personligt salg. Det er dyrt, og det skaber stor afhængighed af enkeltpersoner. Har man prøvet at miste en dygtig og rutineret sælger, hvis kundekartotek primært har ligget i vedkommendes hukommelse, ved man, hvor stor udfordringen er.

Samtidig er det dyrt og tidskrævende at onboarde en ny sælger, som i øvrigt skal bruge måske 30 % af sin tid på manuelle opgaver, der ellers let kan automatiseres med digitale værktøjer.

I Salg bliver der typisk brugt virkelig meget tid på:

  • Udarbejdelse af tilbud.
  • Udarbejdelse af prospekter og inspirationsoplæg
  • Fremsendelse af materialer og dokumentation. 
Med et digitalt salgsværktøj kan disse 3 opgaver automatiseres hele eller delvist. Så der er store gevinster at hente. Og hvis I allerede har Business Central, er I allerede halvt i mål. Simpelthen fordi det er langt lettere at skabe den integration, der skal til for at hente de data, der gør det hele muligt.
giv-din-salgsafdeling-digitale-vaaben

Processen fra ‘øøøh’ til ‘aaah’

1.

Indsigt

Vi skal forstå din forretning, dit marked og dine målgrupper. Derfor afholder vi en eller flere workshops. Vi vil også meget gerne tale med din virksomheds kunder. Arbejdet giver grundlag for det videre arbejde.

2.

Strategi

Vi definerer og samler din virksomheds brand position, brand promise og value propositions i et strategisk brandhus. Det sikrer, at kommunikationen peger i den samme retning og bygger på de samme argumenter.

3.

Identitet

Vi udvikler din virksomheds nye brandidentitet, der giver særkende og hjælper med at indtage den ideelle position i markedet. Arbejdet inkluderer både visuelle og skriftlige elementer – fx logo, formsprog, kernefortælling og nøglebudskaber.

4.

Aktivering

Den nye brandidentitet er fundamentet for al din virksomheds kommunikation. Lige fra websitet og marketingkampagner til udvikling af PPT-præsentationer og varekort i webshoppen. Med mere end 100 specialister kan vi hjælpe med at implementere og aktivere arbejdet på tværs af de elementer, du ønsker.

Kunderne elsker brands med god skrivestil

Lyder din virksomhed som dine største konkurrenter? Det gør de fleste – og det er et stort problem, hvis du ønsker at blive genkendt, husket og valgt af kunderne. Skal vi skille og skrive dig ud fra mængden?

Få en skrivestil, der styrker dit brand

Din skrivestil er en del af din brandidentitet
twoday

Det starter med Business Central, men det er kun begyndelsen

Der er altså forskellige steder at sætte ind afhængig af, hvor vi finder de største besparelser (eller lavest hængende frugter). Det gode er, at du med Business Central giver dig selv det bedste fundament for at starte din effektivisering.

Vi hjælper meget gerne undervejs i processen, ligesom også er klar på en indledende snak om, hvilke muligheder der er for netop jeres virksomhed.

Brian Mikkelsen

Sales Manager
brian.mikkelsen@twoday.com
+45 26 89 43 04