Skip to content

Prislister, kataloger og datasheets – helt automatisk. Lyder det som en god ide?

Udarbejdelsen af datasheets, kataloger og ikke mindst prislister fylder stadig meget, og det vil også i det kommende årti være en opgave, som de fleste B2B-forretninger skal forholde sig til.

Automatisering af print er derfor et af de områder, hvor du lettest kan effektivisere din forretning.

Automatisering - et naturligt skridt i din digitalisering

Automatisering af dit print er på mange måder et naturligt først skridt ind i din digitalisering, og det er ofte en af de første indsatser, vi kaster os over. Den største barriere for digitaliseringen er manglen på tid i din organisation.

At fjerne nogle af de største tidsslugere i din forretning skaber det overskud, du skal bruge for effektivt at kunne eksekvere på en digitaliseringsplan.

3 opgaver som stjæler tiden hos din marketingafdeling

I snart 15 år har jeg spurgt virksomheder, hvilke opgaver der fylder mest hos dem.
Svaret er altid

  • Datasheets 
  • Produktkataloget 
  • Prislister

Hvis du stadig skaber datasheets, kataloger og prislister manuelt, koster det rigtigt mange timer i din organisation. Det stjæler den tid, som din marketingafdeling skal bruge for understøtte digitaliseringen af dit salg og din kommunikation.

Opgaven skal automatiseres, så du får frigivet tid og ressourcer til de indsatser, der skal til for at flytte forretningen. 

3 opgaver som stjæler tiden hos din marketingafdeling

Det kan betale sig at automatisere print

Hvis du gør det samlede regnestykke op, vil det stå klart, at den tid, I bruger på manuel produktion af datasheets, kataloger og prislister, løber op. Og det koster svimlende summer. Automatiseringen vil ofte kunne betale sig selv allerede det første år.

Er du i tvivl, så brug et par timer til at danne dig et overblik over, hvad dine folk bruger deres tid på. Regn lidt på det. Så får du hurtigt et indblik i din omkostning.

Vil du også have frigivet tid og automatiseret dine opgaver?

Jeg kan næsten garantere, at din businesscase ser god ud. Giv mig et kald – så kan jeg hurtigt give dig et billede af, hvilke indsatser og investeringer du står overfor.

Brian Mikkelsen

E-handelsspecialist
brian.mikkelsen@twoday.com
+45 26 89 43 04