Skip to content

Konvertér din målgruppe til kunder

Personasbeskrivelser, kundeinterviews, outdoor-annoncering, SoMe og alle de andre tiltag – hvor skal du bruge dine marketingkroner?

Svaret finder du i din marketingstrategi, som skal sikre, at dit arbejde leder dig mod dit mål: At konvertere din målgruppe til kunder.

Strategisk marketing

Marketing bliver af mange anset som en taktisk disciplin – gør X og opnå Y. Men effektiv marketing skal være strategisk funderet, for ellers er der overvejende risiko for, at du skyder med spredehagl. Måske rammer du forbi, måske rammer du noget, og måske rammer du endda plet. Men selv hvis du rammer, har du vanskeligt ved at vide hvorfor. Og hvordan vil du så gentage succesen?

medarbejder-snakker-strategisk-marketing

Læg en køreplan for din marketing

Med en marketingstrategi får du en køreplan for, hvordan I kommer i kontakt med jeres potentielle kunder, og hvordan I efterfølgende konverterer til dem reelle kunder.

For hvad er egentlig målet? Hvor ligger det helt præcist, og hvilke redskaber og indsatser skal I bruge for at lykkes?

Operationel marketingplan

Marketingsindsatser

medarbejder-arbejder-med-kanalstrategi

Kanalstrategi

Vi laver en vurdering af, hvilke digitale kanaler I med fordel kan sætte i spil for at nå den eller de valgte målgrupper. Med en klar kanalstrategi sikrer I, at I er til stede, hvor jeres kunder er, og at der er en sammenhængende oplevelse på tværs af alle kanaler. Det optimerer jeres marketing-indsats og øger chancen for, at det lykkes at tiltrække og konvertere de valgte målgrupper.
medarbejdere-udarbejder-marketingplan

Marketingplan

Vi udarbejder en plan for jeres online marketing-indsats, som skal følges i den kommende periode – typisk 6 til 12 måneder. Vi laver et udkast, som vi finpudser sammen med jer.

Marketingplanen skitserer tydeligt, hvilke opgaver I selv varetager, og hvilke opgaver vi tager os af som del af et fremtidigt samarbejde.

medarbejder-arbejder-med-annonceringsbudget

Annonceringsbudget

Betalt annoncering er ofte en væsentlig del af en marketingindsats, og det er afgørende, at I har afsat et passende budget for at nå de fastsatte mål og for at styre omkostningerne og maksimere afkastet.

Marketing på tværs af grænser

I dag opererer mange virksomheder på tværs af markeder og landegrænser, og det øger kompleksiteten. Ikke mindst for marketingafdelingen, som skal finde en balance mellem mulige stordriftsfordele på den ene side og individuel markedstilpasning på den anden.

Den opgave er vi ikke bange for at hjælpe med at løse. Vi tilbyder at påtage os rollen som one point of contact, så du ikke skal bruge energi på at samarbejde med lokale bureauer i hvert marked.

Fast proces – og samtidig skræddersyet

Når vi lægger en marketingstrategi i samarbejde med dig, har vi langt hen ad vejen en fast proces, som vi følger – og så alligevel slet ikke.

For alle virksomheder er forskellige, og derfor justerer vi arbejdsgangen fra kunde til kunde. Vi har fuldstændig styr på vores værktøjskasse, og vi har også en ret god idé om, hvilken rute vi skal følge for at nå i mål. Men vi har også respekt for, at lige præcis jeres virksomhed (og virkelighed) er unik, og derfor lægger vi en strategiplan i samarbejde med jer.

Med andre ord: Vi har en klar holdning til, hvordan vi arbejder, men vi er samtidig pragmatiske – tingene skal give mening, og kontekst vejer altid tungt.

kollegaer-arbejder-med-marketingstrategi
twoday

Vil du vide mere?

Tag fat i Bonnie og få en snak om, hvordan twoday kan hjælpe dig med at lægge en marketingstrategi, der sikrer, at I bruger jeres marketingressourcer på den mest optimale måde.

Bonnie Groth Frølund

Head of Marketing Consulting and Strategic Business Developer
bonnie.frolund@twoday.com
+45 32 26 68 17