Læg en marketingstrategi, der flytter forretningen og bruger dine ressourcer optimalt
En vellykket marketingindsats kræver en strategi, så alle initiativer peger i den rigtige retning. Det kan vi hjælpe dig med.
Konvertér din målgruppe til kunder
Personasbeskrivelser, kundeinterviews, outdoor-annoncering, SoMe og alle de andre tiltag – hvor skal du bruge dine marketingkroner?
Svaret finder du i din marketingstrategi, som skal sikre, at dit arbejde leder dig mod dit mål: At konvertere din målgruppe til kunder.
Strategisk marketing
Marketing bliver af mange anset som en taktisk disciplin – gør X og opnå Y. Men effektiv marketing skal være strategisk funderet, for ellers er der overvejende risiko for, at du skyder med spredehagl. Måske rammer du forbi, måske rammer du noget, og måske rammer du endda plet. Men selv hvis du rammer, har du vanskeligt ved at vide hvorfor. Og hvordan vil du så gentage succesen?
Læg en køreplan for din marketing
Med en marketingstrategi får du en køreplan for, hvordan I kommer i kontakt med jeres potentielle kunder, og hvordan I efterfølgende konverterer til dem reelle kunder.
For hvad er egentlig målet? Hvor ligger det helt præcist, og hvilke redskaber og indsatser skal I bruge for at lykkes?
Fra marketingstrategi til operationel marketingplan
Marketing – og det salg, indsatsen skal understøtte – er en kompleks omgang, som imidlertid kan brydes ned i en række konkrete delelementer og gøres meget operationel.
Når vi udvikler en marketingstrategi for – og i høj grad i samarbejde med – en virksomhed, tager vi (selvfølgelig) udgangspunkt i virksomhedens idealkunder. Forudsætningen for at kunne gøre det er, at vi kender disse, og i rigtig mange tilfælde bliver netop denne indsigt noget af det første, vi kigger ind i.
Helt forenklet afgrænser vi sammen med virksomheden de relevante målgrupper, som marketingindsatsen skal rettes mod. Først når dette fundament er støbt, går vi videre med alle de øvrige indsatser.
Operationel marketingplan
Marketingsindsatser
Kanalstrategi
Marketingplan
Vi udarbejder en plan for jeres online marketing-indsats, som skal følges i den kommende periode – typisk 6 til 12 måneder. Vi laver et udkast, som vi finpudser sammen med jer.
Marketingplanen skitserer tydeligt, hvilke opgaver I selv varetager, og hvilke opgaver vi tager os af som del af et fremtidigt samarbejde.
Annonceringsbudget
Marketing på tværs af grænser
I dag opererer mange virksomheder på tværs af markeder og landegrænser, og det øger kompleksiteten. Ikke mindst for marketingafdelingen, som skal finde en balance mellem mulige stordriftsfordele på den ene side og individuel markedstilpasning på den anden.
Den opgave er vi ikke bange for at hjælpe med at løse. Vi tilbyder at påtage os rollen som one point of contact, så du ikke skal bruge energi på at samarbejde med lokale bureauer i hvert marked.
Fast proces – og samtidig skræddersyet
Når vi lægger en marketingstrategi i samarbejde med dig, har vi langt hen ad vejen en fast proces, som vi følger – og så alligevel slet ikke.
For alle virksomheder er forskellige, og derfor justerer vi arbejdsgangen fra kunde til kunde. Vi har fuldstændig styr på vores værktøjskasse, og vi har også en ret god idé om, hvilken rute vi skal følge for at nå i mål. Men vi har også respekt for, at lige præcis jeres virksomhed (og virkelighed) er unik, og derfor lægger vi en strategiplan i samarbejde med jer.
Med andre ord: Vi har en klar holdning til, hvordan vi arbejder, men vi er samtidig pragmatiske – tingene skal give mening, og kontekst vejer altid tungt.
Vil du vide mere?
Tag fat i Bonnie og få en snak om, hvordan twoday kan hjælpe dig med at lægge en marketingstrategi, der sikrer, at I bruger jeres marketingressourcer på den mest optimale måde.
Bonnie Groth Frølund
Head of Marketing Consulting and Strategic Business Developer
bonnie.frolund@twoday.com
+45 32 26 68 17