Skab opmærksomhed og salg med målrettet og gennemtænkt content
Content is king. En floskel? Ja – men også en sandhed, du er nødt til at forholde dig til, hvis du vil skabe opmærksomhed omkring dine produkter og services og skille dig ud fra konkurrenterne.
Gennemarbejdet og gennemtænkt content er det redskab, du kan bruge til at vise, hvad I kan. Og endnu vigtigere til at klæde dine kunder på til at træffe de rigtige valg.
Træng igennem støjen med værdifuldt content
I en virkelighed, hvor alle har ubegrænset adgang til information, uanset hvor de befinder sig, er der ikke mangel på content. Ikke desto mindre er netop content nøglen til at trænge igennem støjen og fremstå som en seriøs leverandør eller samarbejdspartner.
Formatet er ikke afgørende – det er derimod afgørende, at dit indhold er informativt og besvarer de spørgsmål, dine potentielle kunder har. Spørgsmål om produkter, ydelser, services, specifikationer og lignende, men også spørgsmål, der er mere fundamentale. Og spørgsmål, som måske ikke engang er blevet formuleret endnu, men som ligger i kundens underbevidsthed. Og kræver svar på et tidspunkt.
Webtekster, mails, annoncetekster – og alt det andet
Ordet content vækker vidt forskellige billeder – for hvad dækker begrebet egentlig over? Det er der helt sikkert mange bud på, og i twoday har vi erfaring med contentproduktion til en lang række brancher og industrier.
Sat på spidsen er det underordnet, hvad din virksomhed laver – opgaven er i bund og grund den samme hver gang: Det content, vi laver, skal få din kunde til at føle sig klogere, mere nysgerrig og mere sikker. Så længe det er tilfældet, er formatet ikke vigtigt.
Hvilke typer content tilbyder twoday?
I twoday tilbyder vi en lang række produkter under content-paraplyen:
- Webtekster – landingpages, produkt- og kategorisider, kernesider, om os-sider, karrieresider, pillarpages med mere
- Blogindlæg
- Cases og testimonials
- Premium content – eksempelvis guides og e-bøger, skabeloner og beregnere
- Tekster til mails og mailflows
- SoMe- og annoncetekster
- Brochurer og foldere
- Kommunikations- og marketingmateriale som eksempelvis Tone of Voice-guides, contentstrategier og contentplaner
Webtekster – din virksomheds facade ud mod verden
Dit website er dit udstillingsvindue. Og dit informationskontor. Og din leadgenerator, dit visitkort og måske endda det sted, dine kunder og samarbejdspartnere holder sig opdateret og finder inspiration.
Det kræver tekster, der taler til både de rationelle og de følelsesmæssige behov. Tekster, der både viser, hvad I kan, og hvem I er. Og viser, hvorfor man skal vælge jeres virksomhed i stedet for en af jeres konkurrenter.
Vi har årelang erfaring med tekstforfatning, og vi har naturligvis altid SEO-brillerne på. Tekster skal skrives, så de både rammer mennesker og søgemaskiner. Så det gør vi.
Blogindlæg – vis hvad du ved
Blogs har i perioder været lidt ugleset og har danset på kanten af den kasse med ting, som virkede engang, men som tiden er løbet fra.
Det er imidlertid en fejl at dømme bloggen ude. En blog er en oplagt måde at vise dine interessenter, hvad du ved om et bestemt emne, og en oplagt måde at gøre dem klogere. Ikke mindst hvis du sælger produkter eller ydelser med en høj grad af kompleksitet, kan et blogindlæg give dig en mulighed for at uddybe, hvad lige netop dit produkt eller din ydelse kan gøre af forskel for målgruppen.
Blogindlæg har den store fordel, at formatet giver mulighed for at tilpasse budskabet fuldstændig til formålet. Du kan lave indhold til awareness-, consideration- eller decision-fasen og dermed formidle viden og inspiration til netop den fase i købsrejsen, som din kunde befinder sig i.
Det er også på bloggen, du kan give din kommunikation et lidt mere personligt twist – eksempelvis kan afsenderen af de forskellige blogindlæg være fageksperter eller andre i virksomheden, der deler ud af egne erfaringer eller giver deres personlige perspektiv på fagligt relevante emner.
Cases – det sidste skub
Når vi kigger på mange af de websites, vi har lavet – og i øvrigt også vores eget – viser data, at siderne med case-historier er noget af det, der bliver besøgt mest.
Psykologien bag en case-historie er i bund og grund ret banal: Vi mennesker spejler os i andre mennesker, og når vi skal træffe en købsbeslutning, gør det os trygge, hvis andre har truffet den samme beslutning før.
Og trygheden bliver endnu større, hvis vi også får lov til at blive inddraget i de overvejelser – og eventuelle udfordringer – der har været på spil i et projekt, som ligner det, vi selv skal i gang med.
Derfor lever cases (og referencer og testimonials) i bedste velgående, og vi hjælper dig gerne med at få processen planlagt og eksekveret.
Premium content – den ekstra værdi
Premium content er indhold, der giver din potentielle kunde så meget ekstra værdi, at vedkommende ultimativt er villig til at betale for det med sin email-adresse.
Ret beset kan premium content også ligge som ungated indhold – altså indhold, alle kan tilgå uden videre – og det kan sagtens være den rigtige strategi for at ramme bestemte målgrupper i bestemte faser af deres købsrejse.
Men det kan også lægges bag en “gate” og kræve, at modtageren afleverer sin email-adresse, så du efterfølgende kan påvirke dem med målrettede emails. Det er en strategisk overvejelse, som vi gerne vil rådgive dig om.
Eksempler på premium content er guides, e-bøger, skabeloner, beregnere og meget mere.
Brochurer og foldere – stadig relevant
Ord som brochurer og foldere kan godt få folk til at trække på smilebåndet. Men hvor man i nogle brancher er blevet 100 % digitale, er disse kommunikationskanaler stadig yderst relevante i andre.
Som med alle andre former for kommunikation handler det om målgruppen: Hvad virker, og hvad skaber det bedste fundament for salget? En informativ brochure eller en knivskarp folder med kernebudskaberne sat flot op af professionelle grafikere kan være lige netop dét, der skal til.
Email marketing – tekster, der sælger
Emails er på én og samme tid et af de gamle tricks i bogen og et overset, hemmeligt våben.
Emailen er blevet meldt død og begravet mange gange, men det er stadig en kommunikationsform, der bruges dagligt over hele kloden. Og det er der en årsag til.
Når vi modtager en mail, har vi selv sagt ja til, at den må finde vej til vores indbakke. Og hermed er det første aktive valg truffet.
Vidste du, at nyhedsmails har en ROI på 36? Det er vanskeligt at finde en kanal, der kan leve op til det.
Vi kan skrive de tekster, der får dine kunder til at reagere på dine mails. Og vi kan bygge de mailflows, der gør, at din e-mail marketing-maskine kører som smurt.
SoMe- og annoncetekster, der konverterer
Der er kamp om opmærksomheden, så dine opslag på sociale medier som Facebook og LinkedIn skal stikke ud fra mængden. Og det samme skal dine annoncer.
I twoday har vi stor erfaring med at skrive fængende tekster og lave lækker grafik, der får brugerne til at stoppe op – og vi har i øvrigt også nogle af markedets skarpeste hoveder, når det kommer til den tekniske opsætning og tracking på tværs af kanaler.
Strategiske kommmunikationsredskaber
Selvom det på ingen måde er forbudt at være dygtig, kreativ og have evnen til at improvisere sig til fede løsninger, er det også rart at have nogle rammer at læne sig opad. Og det gælder også i kommunikation, hvor kommunikationsstrategier, kommunikationsplaner, contentstrategier, contentplaner, Tone of Voice-guides og andre redskaber sikrer et fælles udgangspunkt og udstikker en fælles retning.
Vi har mange års erfaring med at hjælpe jer med at hjælpe jer selv – og eventuelle samarbejdspartnere – med de strategier, strukturer og skabeloner, der sikrer både overblik og fremdrift.
Skal vi tale om, hvordan I kan styrke kommunikationen og salget med content?
Lad os tage en snak og se, hvordan vi kan hjælpe jer.