Skip to content

Sig det med ord

Arbejdet med Tone of Voice handler om, hvordan du kommunikerer.

  • Er I lårklaskende sjove eller gravalvorlige?
  • Er I personlige?
  • Eller holder I en professionel distance?

Desværre kan de færreste virksomheder svare på det. Måske sidder du også og er sådan lidt mjaae lige nu.

Betyder det, at du ikke kan skrive annoncer, emails og content? Absolut ikke.

*Du smiler et lettelsens suk*.

Men det betyder, at alt dit gode arbejde måske slet ikke er så godt, som du troede.

*Smilet stivner*. 

Der er ingen pæn måde at sige det på

1. Jeres marketing drukner
Hvis du både sælger og siger det samme som jeres største konkurrent, gør du det virkelig ikke let for målgruppen at foretrække jeres virksomhed. En gennemtænkt Tone of Voice kan være den redningskrans, der redder – og differentierer – dit marketingarbejde

2. Jeres marketing bliver svær at genkende
Du er måske typen, der pepper teksten lidt op, mens din kollega skriver mere tørt end sommeren 2018. Lyder det harmløst? Vi synes, det lyder som om, kunderne ikke har en chance for at koble dét, de læser, med jeres brand. For hvem er I?

3. Jeres marketing positionerer jer forkert
Eksempelvis kan det være forretningskritisk at skrive som en livstræt jurist, hvis I forsøger at positionere jer som en betænksom, jovial og hjælpsom partner.

Kunderne elsker brands med god skrivestil

Vi er en ambitiøs og dedikeret partner, som hjælper vores ambitiøse kunder med at skabe mere værdi. Både i dag og i morgen. Vi tror på, at de bedste resultater bliver skabt sammen – og vi er stolte af at gøre en forskel, som kan mærkes på bundlinjen og i hverdagen for mennesker overalt i verden.

Lyder teksten bekendt? Vi har lige skrevet den. Men du har ret, den virker bekendt.

Måske skyldes det, at næsten alle B2B-virksomheder skriver sådan der. Det er der ikke noget forkert i – medmindre du gerne vil skille dig ud fra konkurrenterne.

De fleste har en designguide. Så hvorfor er det lige, I ikke har regler for, hvordan I skriver?

Emil Fogh Barslev
Brand Strategist, twoday

Alle har en tone i livet. Skal vi finde jeres?

En Tone of Voice er ikke noget, du bare lige laver en tirsdag formiddag inden frokost. Det tager tid. Og det kræver viden. Har du de ressourcer?

Nej? Så er det heldigt for dig, at vi har et team af dygtige tekstforfattere, der er klar til at hjælpe dig og dine kollegaer.

Nu kan du få udviklet en Tone of Voice guideline, som sikrer jer et ensartet, gennemtænkt og appellerende udtryk, der gør indtryk. For at sikre dig det bedste resultat følger vi en fast proces:

1. Tone of Voice-workshop

4 timer, hvor du samler gode kollegaer på tværs af afdelinger. Vi lover, at det både bliver sjovt og svært. 

2. Vi udvikler en Tone of Voice-guide med udgangspunkt i vores workshop

Guiden indeholder en beskrivelse af de ord, der definerer jeres skrivestil. Derudover får du konkrete regler, eksempler og how-to’s for din virksomhed, som hjælper dig med at skrive tekster, din målgruppe har lyst til at læse og klikke på.

3. Du og dine kollegaer skriver en masse tekster

Uge efter uge. Med god hjælp fra guiden.

Hey, what up, halløjsa, goddag …

Der er mange måder at sige det på. Både når du møder mennesker – og når du arbejder med marketing og branding, der sælger. Så hvordan siger du det bedst? Tag fat i Bonnie – så finder vi ud af det.

 

Bonnie

Bonnie Groth Frølund

Strategic Business Developer og Head of Marketing Consulting
bonnie.frolund@twoday.com
+45 32 26 68 17

Skal vi hjælpe dig i gang?