Matcher din brandstrategi dine forretningsbehov?
Det sørger vi for, at den gør – så du kan styrke din virksomheds positionering, vinde målgruppernes opmærksomhed og opfylde dine forretningsmålsætninger.
Dit brand begynder med strategien
Vi ser det igen og igen.
Virksomheder fokuserer alle ressourcer på at jagte kortsigtede leads med et våben, der i disse år bliver sløvere og sløvere: taktisk marketing.
Selvfølgelig skal du generere leads. Men et enøjet konverteringsfokus er både udfordrende og uhensigtsmæssigt. De færreste af dine potentielle kunder er nemlig i markedet efter dine løsninger lige nu. Så hvad gør de, hvis du kun eksponerer dem med taktiske køb-nu-budskaber? De scroller videre.
Derfor bør du arbejde med branding. Det begynder med, at du lægger en brandstrategi, som skal sikre, at de mennesker, du gerne vil konvertere til kunder, faktisk kender dit brand. Og endnu vigtigere: At de foretrækker dit brand.
Husk: Dine konverteringer begynder med dit brand – og dit brand begynder med strategien.
Hvis du ikke har noget særkende, kan du kun konkurrere på pris. Det er ofte en dyr affære.
Hvad vil du være for hvem?
Alle virksomheder har et brand. De færreste har en strategi. Det sidste er en skam. Og forretningskritisk.
En klar brandstrategi sætter retning. Den svarer på, hvad I gerne vil være – og for hvem.
Arbejdet kræver tilvalg. Og – åh nej – fravalg. Det hjælper vi med, så vi sammen finder frem til dét, der gør din virksomhed til noget særligt. For hvorfor og hvornår er det nu lige, målgrupperne skal vælge din forretning?
Hvor er dit brand?
Din virksomhed tilbyder helt sikkert gode produkter og services. Men det gør konkurrenterne formentlig også.
Sandheden er, at de færreste virksomheder har en funktionel differentiering. De tilbyder mere eller mindre det samme som konkurrenterne og ender, best case, i risikozonen. Så er der åben krig om kunderne.
Positionér dit brand i vinderzonen
Vores opgave er at positionere dit brand i vinderzonen. Her skal vi opbygge en brandstrategi og en brandidentitet, som differentierer dig fra konkurrenterne og taler til målgrupperne. På tværs af alle kontaktpunkter og i kampagner.
Processen fra ‘øøøh’ til ‘aaah’
1. Indsigt
Vi skal forstå din forretning, dit marked og dine målgrupper. Derfor afholder vi en eller flere workshops. Vi vil også meget gerne tale med din virksomheds kunder. Arbejdet giver grundlag for det videre arbejde.
2. Strategi
Vi definerer og samler din virksomheds brand position, brand promise og value propositions i et strategisk brandhus. Det sikrer, at kommunikationen peger i den samme retning og bygger på de samme argumenter.
3. Identitet
Vi udvikler din virksomheds nye brandidentitet, der giver særkende og hjælper med at indtage den ideelle position i markedet. Arbejdet inkluderer både visuelle og skriftlige elementer – fx logo, formsprog, kernefortælling og nøglebudskaber.
4. Aktivering
Den nye brandidentitet er fundamentet for al din virksomheds kommunikation. Lige fra websitet og marketingkampagner til udvikling af PPT-præsentationer og varekort i webshoppen. Med mere end 100 specialister kan vi hjælpe med at implementere og aktivere arbejdet på tværs af de elementer, du ønsker.
Processen fra ‘øøøh’ til ‘aaah’
1.
Indsigt
Vi skal forstå din forretning, dit marked og dine målgrupper. Derfor afholder vi en eller flere workshops. Vi vil også meget gerne tale med din virksomheds kunder. Arbejdet giver grundlag for det videre arbejde.
2.
Strategi
Vi definerer og samler din virksomheds brand position, brand promise og value propositions i et strategisk brandhus. Det sikrer, at kommunikationen peger i den samme retning og bygger på de samme argumenter.
3.
Identitet
Vi udvikler din virksomheds nye brandidentitet, der giver særkende og hjælper med at indtage den ideelle position i markedet. Arbejdet inkluderer både visuelle og skriftlige elementer – fx logo, formsprog, kernefortælling og nøglebudskaber.
4.
Aktivering
Den nye brandidentitet er fundamentet for al din virksomheds kommunikation. Lige fra websitet og marketingkampagner til udvikling af PPT-præsentationer og varekort i webshoppen. Med mere end 100 specialister kan vi hjælpe med at implementere og aktivere arbejdet på tværs af de elementer, du ønsker.
3 gode grunde til at arbejde med os
Mange synes, at branding lyder en smule farligt. Nogle har også brændt sig tidligere. Det sker ikke her.
Dit brand kommer til at leve
Her sidder strategen ved siden art directoren, web-designeren, udvikleren, tekstforfatteren og SEO-specialisten – så vi sørger for, at dit brand gennemsyrer alt dit arbejde. Eksempelvis kan vi også designe og udvikle din nye hjemmeside.
Ambitiøse – og pragmatiske
Vores opgave er at tage din forretning til det næste niveau. Vi tør tænke stort – og har forståelse for, at dét, vi laver, er let at arbejde med. Også på en travl tirsdag. Vi tager arbejdet med din brand ned på jorden. I bund og grund handler det om lægge en strategi og udvikle en visuel og kommunikativ stil, der bygger bro mellem din virksomheds DNA og kundernes behov.
Få hjælp af erfarne specialister
Du samarbejder med kreative og strategiske profiler, der har udviklet brands – både B2C og B2B. Det giver dig en tryg proces og et resultat, du ikke kan vente med at vise til andre.
Skal vi tage en kaffe?
Så tag fat i Bonnie. Hun er klar til at snakke om dit brand og dine store ambitioner.
Du er velkommen til at ringe eller skrive til hende.
Bonnie Groth Frølund
Strategic Business Developer og Head of Marketing Consulting
+45 32 26 68 17
bonnie.frolund@twoday.com
Synes du også, jeres brand og marketing er for generisk?
Det synes en del af dem, vi taler med. Eksempelvis har vi ofte talt med CEO’s, der savner noget mere kant i kommunikationen.
Så hvorfor ender så mange der? Hvorfor bliver der udviklet så meget generisk marketing og branding?
Er det fordi, dine kollegaer er inkompetente? Næppe.
Derimod skyldes det ofte, at dygtige folk på gulvet savner en klar strategi. Et pejlemærke. De savner et omdrejningspunkt for kommunikationen, som skal give kant og særkende.
Hvad mener vi egentlig med brandstrategi?
Vi er ikke til store modeller og endeløse PowerPoint-præsentationer.
Derimod er vi store fortalere for at indsamle viden og samle tankerne i letforståelige og konkrete værktøjer. For det er svært at sætte strategisk retning, hvis man drukner i processen.
Brandhuset er et godt eksempel på et værktøj, mange kunder er glade for. Vi indretter dit brandhus med fundamentale elementer for dit brand, eksempelvis din ønskede position og dit brand promise.
Brandhuset giver dig og dine kollegaer et overskueligt overblik – på kun én side – og skal sikre, at alt, hvad I gør, peger i den samme og rigtige retning. Det er en god start.
Vi kan forbedre dét, der allerede virker. Eller starte helt forfra
Nogle brands har brug for en helt frisk start. En re-branding. Andre har brug for at tweake og forbedre dét, der allerede virker. Så hvad er dine forretningsbehov? Uanset svaret, kan vi hjælpe dig og dit brand.
Another level 1 offering
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Aenean euismod bibendum laoreet. Proin gravida dolor sit amet lacus accumsan et viverra justo commodo. Proin sodales pulvinar sic tempor. Sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus. Nam fermentum, nulla luctus pharetra vulputate, felis tellus mollis orci, sed rhoncus pronin sapien nunc accuan eget.
Vi kan snakke om branding.
Vi kan også bare gå i gang
Bonnie og resten af teamet kan ikke vente med at høre fra dig.
Bonnie Groth Frølund
Strategic Business Developer og Head of Marketing Consulting
bonnie.frolund@twoday.com
+45 32 26 68 17