Skip to content

Hvad vil du være for hvem?

Alle virksomheder har et brand. De færreste har en strategi. Det sidste er en skam. Og forretningskritisk.

En klar brandstrategi sætter retning. Den svarer på, hvad I gerne vil være – og for hvem.

Arbejdet kræver tilvalg. Og – åh nej – fravalg. Det hjælper vi med, så vi sammen finder frem til dét, der gør din virksomhed til noget særligt. For hvorfor og hvornår er det nu lige, målgrupperne skal vælge din forretning?

twoday kan hjælpe med din brandstrategi

"Lad ikke kun dine dashboards og regneark vise, hvad der sker – lad dem fortælle dig, hvorfor det sker."

twoday-situation-aarhus-164-1280
twoday

Data Storytelling bliver mere og mere relevant

Data Storytelling handler altså om at skabe en historie ud fra indsigterne i dine dataanalyser. Historien skal gøre det muligt for en bestemt målgruppe at forstå komplekse aspekter i virksomhedens data. På den måde kan målgruppen nemt træffe de rette beslutninger i dagligdagen, og værdien af den fælles dataplatform kan høstes. Teknikken bliver kun mere og mere relevant i dag på baggrund af virksomheders stigende indsamling af komplekse data.

twoday-situation-kolding-7-1280

Tre tegn på at du kunne drage fordel af Data Storytelling

Mange virksomheder har en eller anden form for Business Intelligence-løsning – alt fra dedikerede Data Warehouse-platforme med tilhørende analyse- og rapporteringsværktøjer til mere eller mindre fastlagte Excel-rapporter.

Uanset den aktuelle løsning, kan jeres situation være en af følgende:

  • I har en BI-løsning i dag, men der er alt for mange rapporter, og de fleste bruges ikke.
  • I har en BI-løsning i dag, men I ved ikke, om I reelt får de vigtigste KPI’er frem i lyset hos den enkelte medarbejder. Eller om det er de rette KPI’er, der fremstår i rapporterne.
  • I er ikke sikre på, om jeres rapportering har den tænkte effekt på forretningen.

Processen fra ‘øøøh’ til ‘aaah’

1. Indsigt

Vi skal forstå din forretning, dit marked og dine målgrupper. Derfor afholder vi en eller flere workshops. Vi vil også meget gerne tale med din virksomheds kunder. Arbejdet giver grundlag for det videre arbejde.

2. Strategi

Vi definerer og samler din virksomheds brand position, brand promise og value propositions i et strategisk brandhus. Det sikrer, at kommunikationen peger i den samme retning og bygger på de samme argumenter.

3. Identitet

Vi udvikler din virksomheds nye brandidentitet, der giver særkende og hjælper med at indtage den ideelle position i markedet. Arbejdet inkluderer både visuelle og skriftlige elementer – fx logo, formsprog, kernefortælling og nøglebudskaber.

4. Aktivering

Den nye brandidentitet er fundamentet for al din virksomheds kommunikation. Lige fra websitet og marketingkampagner til udvikling af PPT-præsentationer og varekort i webshoppen. Med mere end 100 specialister kan vi hjælpe med at implementere og aktivere arbejdet på tværs af de elementer, du ønsker.

Specialister i brandstrategi
Specialister i brandstrategi

Kunderne elsker brands med god skrivestil

Lyder din virksomhed som din største konkurrenter? Det gør de fleste – og det er et stort problem, hvis du ønsker at blive genkendt, husket og valgt af kunderne. Skal vi skille og skrive dig ud fra mængden?

Få en skrivestil, der styrker dit brand

twoday

Vi kan forbedre dét, der allerede virker. Eller starte helt forfra

Nogle brands har brug for en helt frisk start. En re-branding. Andre har brug for at tweake og forbedre dét, der allerede virker. Så hvad er dine forretningsbehov? Uanset svaret, kan vi hjælpe dig og dit brand.

Another level 1 offering

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Aenean euismod bibendum laoreet. Proin gravida dolor sit amet lacus accumsan et viverra justo commodo. Proin sodales pulvinar sic tempor. Sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus. Nam fermentum, nulla luctus pharetra vulputate, felis tellus mollis orci, sed rhoncus pronin sapien nunc accuan eget.

Vil du i gang? Det vil vi også

Gør som en lang række af landets mest ambitiøse virksomheder:
Udfyld formularen eller tag fat i Søren – så kan vi tage en god snak om jeres udfordringer og drømme.

Søren Toft Joensen

Partner & CCO
soren.joensen@twoday.com
26 30 90 01