Matcher din brandstrategi dine forretningsbehov?
Det sørger vi for, at den gør – så du kan styrke din virksomheds positionering, vinde målgruppernes opmærksomhed og opfylde dine forretningsmålsætninger.
Hvad vil du være for hvem?
Alle virksomheder har et brand. De færreste har en strategi. Det sidste er en skam. Og forretningskritisk.
En klar brandstrategi sætter retning. Den svarer på, hvad I gerne vil være – og for hvem.
Arbejdet kræver tilvalg. Og – åh nej – fravalg. Det hjælper vi med, så vi sammen finder frem til dét, der gør din virksomhed til noget særligt. For hvorfor og hvornår er det nu lige, målgrupperne skal vælge din forretning?
Data Storytelling
Mange organisationer samler deres data i én dataplatform for at kunne analysere og rapportere på et fælles beslutningsgrundlag.
Data ønskes ofte præsenteret i flotte visuelle dashboards, og de skal være lette at læse og forstå. For at opnå dette, er det vigtigt at skabe et dashboard eller en rapport, som understøtter den historie, du ønsker fortalt på baggrund af brugernes behov – dét, der kaldes for Data Storytelling.
"Lad ikke kun dine dashboards og regneark vise, hvad der sker – lad dem fortælle dig, hvorfor det sker."
Data Storytelling bliver mere og mere relevant
Data Storytelling handler altså om at skabe en historie ud fra indsigterne i dine dataanalyser. Historien skal gøre det muligt for en bestemt målgruppe at forstå komplekse aspekter i virksomhedens data. På den måde kan målgruppen nemt træffe de rette beslutninger i dagligdagen, og værdien af den fælles dataplatform kan høstes. Teknikken bliver kun mere og mere relevant i dag på baggrund af virksomheders stigende indsamling af komplekse data.
Tre tegn på at du kunne drage fordel af Data Storytelling
Mange virksomheder har en eller anden form for Business Intelligence-løsning – alt fra dedikerede Data Warehouse-platforme med tilhørende analyse- og rapporteringsværktøjer til mere eller mindre fastlagte Excel-rapporter.
Uanset den aktuelle løsning, kan jeres situation være en af følgende:
- I har en BI-løsning i dag, men der er alt for mange rapporter, og de fleste bruges ikke.
- I har en BI-løsning i dag, men I ved ikke, om I reelt får de vigtigste KPI’er frem i lyset hos den enkelte medarbejder. Eller om det er de rette KPI’er, der fremstår i rapporterne.
- I er ikke sikre på, om jeres rapportering har den tænkte effekt på forretningen.
Derfor bør du have en stærk brandidentitet
Din opgave er formentlig at skaffe leads til sultne sælgere. Tough job.
For at lykkes skal du sørge for, at dine målgrupper …
- Genkender dit brand
- Husker dit brand
- Foretrækker dit brand
Og hvordan gør du så det? Branding er en del af svaret.
Arbejdet begynder med en gennemtænkt brandstrategi. Når du har styr på den, er det tid til at udvikle en brandidentitet, som giver din virksomhed et letgenkendeligt udtryk, der gør indtryk. Vi kan hjælpe dig med begge dele.
Processen fra ‘øøøh’ til ‘aaah’
1. Indsigt
Vi skal forstå din forretning, dit marked og dine målgrupper. Derfor afholder vi en eller flere workshops. Vi vil også meget gerne tale med din virksomheds kunder. Arbejdet giver grundlag for det videre arbejde.
2. Strategi
Vi definerer og samler din virksomheds brand position, brand promise og value propositions i et strategisk brandhus. Det sikrer, at kommunikationen peger i den samme retning og bygger på de samme argumenter.
3. Identitet
Vi udvikler din virksomheds nye brandidentitet, der giver særkende og hjælper med at indtage den ideelle position i markedet. Arbejdet inkluderer både visuelle og skriftlige elementer – fx logo, formsprog, kernefortælling og nøglebudskaber.
4. Aktivering
Den nye brandidentitet er fundamentet for al din virksomheds kommunikation. Lige fra websitet og marketingkampagner til udvikling af PPT-præsentationer og varekort i webshoppen. Med mere end 100 specialister kan vi hjælpe med at implementere og aktivere arbejdet på tværs af de elementer, du ønsker.
Kunderne elsker brands med god skrivestil
Lyder din virksomhed som din største konkurrenter? Det gør de fleste – og det er et stort problem, hvis du ønsker at blive genkendt, husket og valgt af kunderne. Skal vi skille og skrive dig ud fra mængden?
Vi kan forbedre dét, der allerede virker. Eller starte helt forfra
Nogle brands har brug for en helt frisk start. En re-branding. Andre har brug for at tweake og forbedre dét, der allerede virker. Så hvad er dine forretningsbehov? Uanset svaret, kan vi hjælpe dig og dit brand.
Another level 1 offering
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Aenean euismod bibendum laoreet. Proin gravida dolor sit amet lacus accumsan et viverra justo commodo. Proin sodales pulvinar sic tempor. Sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus. Nam fermentum, nulla luctus pharetra vulputate, felis tellus mollis orci, sed rhoncus pronin sapien nunc accuan eget.
Vil du i gang? Det vil vi også
Gør som en lang række af landets mest ambitiøse virksomheder:
Udfyld formularen eller tag fat i Søren – så kan vi tage en god snak om jeres udfordringer og drømme.