Skip to content

twoday styrker sin AI-position i Norden med opkøb af Kaito Insight

Aug 13, 2024 8:15:00 AM twoday Press Releases

twoday opkøber det finske AI og analyse-hus Kaito Insight. Med opkøbet styrker twoday sin position som nordisk leder inden for AI-løsninger ved at samle mere end 700 AI og data-eksperter. Med Kaito Insight ombord har twoday i alt næsten 3000 medarbejdere ansat til at levere førende digitale løsninger til private og offentlige virksomheder. 

Kravene til avancerede AI-løsninger stiger eksponentielt, og behovet for innovation og skalerbare dataplatforme har aldrig været større. Derfor udvider det nordiske it-konsulenthus twoday med hovedsæde i København nu sine AI-kompetencer og opkøber den finske virksomhed Kaito Insight med speciale inden for avanceret dataanalyse. Med opkøbet samler twoday mere end 700 AI og data-eksperter og styrker dermed selskabets samlede kapacitet til at understøtte kundernes AI-udvikling.

Christian Pedersen, CEO i twoday, understreger betydningen af opkøbet for twoday: ”Opkøbet af Kaito Insight markerer en signifikant milepæl for twoday’s mission om at lede data og AI-innovation. Kaito Insight´s omfattende ekspertise inden for Snowflake og imponerede resultater med data-drevet transformation understøtter perfekt vores styrker. Sammen er vi unikt positioneret til at levere løsninger, som skaber stor værdi for vores kunder. Vi er begejstrede for at byde Kaito Insights talentfulde team velkommen til twoday i takt med, at vi fortsætter med at flytte grænserne for mulighederne med data og AI.”

twoday beskæftiger i alt næsten 3000 specialister og har store vækstambitioner på tværs af Norden. Snowflake er dataløsning, som twoday med opkøbet nu også tilbyder i Danmark baseret på Microsoft Azure-platformen.

 

Nye muligheder for twodays kunder

Med opkøbet bliver det nu lettere for twodays kunder at udvikle deres AI-løsninger med afsæt i den bredest mulige ekspertise. Kaito Insight-teamet er specialister inden for modernisering af enterprise data-platforme og avanceret analysekapacitet for store virksomhedskunder. 

Saku Sell, CEO i Kaito Insight, uddyber: ”At blive en del af twoday repræsenterer en enestående mulighed for Kaito Insight til at ekspandere vores rækkevidde og gennemslagskraft. Vores delte vision for data og AI-innovation kombineret med twoday’s omfattende ressourcer og markedstilstedeværelse giver os mulighed for at levere endnu større værdi til vores kunder. Vi er begejstrede for at blive en del af twoday og ser frem til en succesfuld fremtid sammen.”

Kaito Insight tilføjer også branchespecifik ekspertise fra førende industri-, finans- og retail-kunder og komplementerer twoday’s eksisterende ekspertise og løsninger. Opkøbet styrker således twodays muligheder for at hjælpe virksomheder med at høste potentialet i både strukturerede og ustrukturerede data, opnå værdifulde indsigter, træffe mere oplyste beslutninger og drive innovation i deres industrier med slagkraftige digitale løsninger.

Om twoday

twoday er en førende digital transformationspartner i Norden. Vores næsten 3000 digitale eksperter bygger sammen med de mest anerkendte private og offentlige organisationer førende digitale løsninger ved brug af dyb industrividen og ekspertise på tværs af data, AI, software-udvikling, digitale oplevelser og forretningsapplikationer Besøg os på twoday.com

Om Kaito Insight

Kaito Insight er en finsk serviceleverandør specialiseret i data-drevet transformation. Som Nordeuropas eneste Snowflake Elite Partner, moderniserer Kaito Insight dataplatforme, forbedrer forretningsmæssige analyseredskaber og implementerer intelligente automatiseringsløsninger. Kaito Insight er dedikeret til innovation og har som sin mission a realisere det fulde potentiale i forretningsdata. For mere information, besøg Kaito.fi

Relaterede artikler