Skip to content

GLS Denmark vælger twoday til at udvikle fremtidens dataplatform

Med en ny dataplatform i Microsoft Fabric styrker GLS deres datastrategi og forbereder sig på fremtidens udfordringer inden for AI og forretningsindsigt.
Sep 10, 2024 10:00:00 AM twoday Press Releases

Om samarbejdet siger Søren Toft Joensen, CCO og Partner i twoday Data & AI:

”Vi glæder os enormt meget til at samarbejde med GLS Denmark om at rykke deres arbejde med data op i den digitale superliga. Det er tydeligt at mærke, at GLS Denmark har været fremsynede og lagt en klar datastrategi for, hvor de gerne vil hen, og hvad de gerne vil opnå.”

Mere generelt om valget af Microsoft Fabric som dataplatform siger Søren Toft Joensen:

"Den store efterspørgsel, vi ser på lakehouse-platforme som Microsoft Fabric, understreger et klart behov for fleksible og skalerbare dataløsninger i markedet, så virksomhederne er gearet til at udnytte det store potentiale i AI-løsninger.”

Andreas Benthin-Bruun, Head of Data hos GLS Denmark, forklarer her, hvad han har gjort sig af tanker om projektet:

Hvad er baggrunden for projektet?

”Baggrunden for at udvikle fremtidens dataplatform opstår som et resultat af den udvikling, GLS har gennemgået i løbet af de sidste fem år. Vores nuværende platform har givet os uundværlige indsigter i vores forretning, men efterhånden som vi har flyttet os, har vores behov ændret sig.

Projektet med fremtidens dataplatform skal ikke kun sikre vores nuværende behov, men også sætte os i en position, hvor vi kan eksekvere på vores datastrategiske tiltag, særligt inden for AI.”

Hvorfor har I valgt Microsoft Fabric?

”Microsoft Fabric er et strategisk valg for os. En stor del af vores systemlandskab er allerede Azure-baseret, hvilket gør, at vi sømløst kan integrere med systemerne og fokusere vores tid på de værdiskabende opgaver.

Derudover har vi stor tiltro til Fabric og det roadmap, som er lagt ud, så det kan understøtte strategiske tiltag ud i fremtiden.”

Hvorfor har I valgt twoday Data & AI som samarbejdspartner?

”Vi har valgt twoday Data & AI som samarbejdspartner, da vi i tidligere projekter har haft stor succes med dem. Vi er særligt glade for deres ’co-build’-opsætning.

Denne tilgang tillader os, udover at implementere nye løsninger, at højne vores egne medarbejderes kompetencer, så vi selv kan varetage og videreudvikle løsningen efter endt forløb.”

Hvad forventer I, at løsningen vil føre med sig af resultater?

”Dataplatformen vil styrke hele vores dataværdikæde, lige fra extraction til det punkt, hvor output skaber værdi. Dette fokus på at styrke hele værdikæden vil forbedre samarbejdet på tværs af vores afdelinger og skabe mere holistiske dataprodukter, så vi opnår et langt mere nuanceret indblik i vores forretning.

Medarbejdere vil opleve større fleksibilitet og gennemsigtighed i deres arbejde med data, hvilket vil medføre bedre beslutninger og hurtigere time-to-market.

Et holistisk og robust datafundament sikrer pålidelige og opdaterede indsigter, hvilket betyder, at vi kan træffe vores beslutninger på et stærkt grundlag, selv i skiftende markedsforhold.

Når vi træffer bedre beslutninger, vil vores produkter og services forbedres, hvilket giver en bedre brugeroplevelse til fordel for vores kunder og pakkemodtagere.”

Du kan læse mere om GLS på deres hjemmeside.

Relaterede artikler