Skip to content

Udvikling af et system, der har scannet over 5,5 millioner biler i Europa

Wenn

I dag er biludlejning en effektiv, digital oplevelse. Kunder kan nemt bestille en udlejningsbil online og få bilen udleveret hurtigt og problemfrit ved ankomsten. På trods af effektiviseringen står udlejningsindustrien over for nogle udfordringer med skader på køretøjer og hvordan de håndteres. 

Wenn udvikler et værktøj, der registrerer og rapporterer skader på en automatiseret og pålidelig måde. Konsulenten fra twoday spillede en nøglerolle i de tidlige faser af udviklingen af løsningen, som nu er i brug i lufthavne i Europa. 

Teknologier brugt i samarbejdet 

  • FastAPI 
  • Linux 
  • watchdog 
  • ARM64 
  • SQLite 

"Konsulenten gjorde et fantastisk stykke arbejde i vores team. Hun kombinerede teknisk viden med forståelse for vores behov, hvilket hjalp os videre. Samarbejdet forløb fremragende, hun var fleksibel og løsningsorienteret. Vi er taknemmelige for hendes bidrag; det gjorde en mærkbar forskel."

Projektansvarlig hos Wenn  

Tre IT-konsulenter står og snakker sammen

Hvordan bruges løsningen?

Systemet bruges aktivt i dag af vedligeholdelsespersonalet i store lufthavne med højt udlejningsvolumen for at sikre pålidelig, hurtig og objektiv identifikation af fejl og mangler på køretøjer. Når en kunde ankommer til lufthavnen, gennemgår køretøjet en scanning gennem en specielt designet konstruktion, der ikke er indgribende. Høj kvalitet billeder af hele bilen tages under scanningen og overføres til skyen. Der bruges skadedetektionsalgoritmer og dokumentation af både nye og gamle fejl på køretøjet. 

Resultatet uploades hurtigt til udlejningsfirmaets portal eller en tilpasset løsning leveret af Wenn. Inden for et minut har vedligeholdelsespersonalet adgang til køretøjet med information om eventuelle nye skader. Ved at kunne skelne mellem nye og gamle skader giver dette personalet et pålideligt grundlag for at vurdere bilens tilstand. 

IT-konsulentens bidrag

IT-konsulentens bidrag var afgørende for at opbygge en robust infrastruktur til logging i systemet. Opgaverne omfattede hovedsageligt tre forskellige aspekter: konfiguration af databasen, videreudvikling af service-sider og drift af IoT-enheder. 

En IT-konsulent sidder ved et bord

Andre cases 

Neden for har vi samlet en række af vores tidligere samarbejder.

Vil du høre mere om, hvordan vi har hjulpet andre samarbejdspartnere?

Kompetent softwareudvikler

Mikael Svensson

Senior Client Relations Partner, København
mikael.svensson@twoday.com
+45 28 56 92 52

Dygtig softwarekonsulent

Lars Dalgaard Nielsen

Senior Client Relations Partner, Aarhus & Aalborg
lars.d.nielsen@twoday.com
+45 25 23 41 69

twoday

Du kan også udfylde formen her, så kontakter en af vores Client Relations Partnere dig