Skip to content

Teknologi som konkurrencefordel for Wattn

Wattn

Wattn har en stærk markedsposition i Nordvestregionen af Norge, men har også ambitioner om national og international vækst. Med større fælles ressourcer kan Wattn tilbyde et fremtidssikret udvalg af tjenester og produkter til sine kunder.

Udfordringen

I 2021 fusionerede elselskaberne Tafjord, Tussa, SFE og Sognekraft for at skabe det nye og spændende energiselskab, Wattn.

Før lanceringen af nye tjenester havde Wattn behov for assistance inden for flere områder af twodays serviceportefølje, herunder udvikling af hjemmeside, erhvervsportal, app og produktion af content. Derfor blev twoday bedt om at håndtere følgende udfordringer:

  • Projektledelse på vegne af Wattn for at koordinere flere leverandører
  • Udvikling af en erhvervsportal, hvor kunder har fuld adgang til deres forbrug og fakturaer
  • Rådgivning
  • Skabe opmærksomhed ved lanceringen
  • Udvikling af hjemmeside
  • API og login til appen for privatmarkedet
  • Produktion af content


becca-tapert (1)

Løsningen

Forarbejdet bestod af kortlægning og teknisk rådgivning. I et fremtidsorienteret selskab som Wattn, der har store vækstambitioner, var cloud-løsninger et naturligt valg. twoday rådgav om de rette løsninger baseret på omfattende erfaring med implementering af cloud-løsninger og gav vejledning til at træffe omkostningseffektive valg.

Et projekt af denne størrelse kræver stabil projektledelse. Derfor leverede twoday projektledelse, ud over Wattns interne projektleder, for at sikre overblik over leverancer og flere underleverandører. Dette var afgørende for at facilitere en god dialog mellem alle parter og der blev sparet tid ved at skabe en kortere vej til vigtige beslutninger og afklaringer.

Som erhvervskunde hos Wattn har du altid overblik over igangværende forbrug, power peaks, fakturaer, spotpriser, abonnementoplysninger og virksomhedens CO₂-aftryk. twoday har i tæt samarbejde med Wattn udviklet erhvervsportalen, der udtrækker disse data og præsenterer dem for kunderne på en overskuelig og forståelig måde.

For kunder med forvaltningsaftaler hos Wattn vises alle relevante oplysninger relateret til deres portefølje på en separat side i portalen. Kunder med realtidsmålere kan overvåge deres forbrug i realtid og modtage advarsler, når forbruget nærmer sig en bestemt grænseværdi. Wattn har mange nye og spændende funktioner på vej for erhvervskunder, og for dem, der ønsker at være blandt de første til at teste den nye funktionalitet, er der nu en betaversion tilgængelig. Denne inkluderer en dedikeret analyse-side med sit eget energiovervågningssystem, der giver kunderne et overblik over forskellige energikilder, fleksibilitet omkring forbrugssammenligning og deres egen ET-kurve.

twoday har ydermere hjulpet Wattn med digital markedsføring i form af contentproduktion og annoncering på sociale medier samt ydet rådgivning for at finde den rette målgruppe og optimere Wattns markedsføringsressourcer med henblik på at ramme de rigtige kunder.

testimonial-wattn-1080x1080

Værdien

Med Wattns egen app kan privatkunder overvåge deres elforbrug direkte fra deres mobile enheder. De kan se præcist, hvor meget strøm de bruger og hvad det koster. De har fuld adgang til deres fakturaer, kontraktoplysninger, integreret opladning af elbiler, tips til smartere strømforbrug, Wattn-nyheder og muligheden for at aktivere notifikationer om forbrug og priser. Dette giver kunderne et godt overblik over deres forbrug lige præcis, når de har brug for det – og det gør det nemt for dem at administrere deres kundeforhold via appen.

twoday har udviklet login-løsningen, API’et, der leverer kritiske data til appen, samt nogle visningsflader i appen. twoday har også assisteret Wattn med projektledelse på kundesiden for at koordinere mellem flere leverandører.

Tidligt i samarbejdet udfordrede Wattn twoday på mulighederne for at udnytte data både eksternt og internt. Derfor leverer twoday løsninger på dataplatformen og i Power BI, der giver både interne såvel som eksterne indsigter og værdi. Dette fokus har allerede givet afkast i form af øget fleksibilitet og flere muligheder, da kritiske data nu er lettere tilgængelige og kan trækkes ud på en struktureret måde.

twoday-situation-oslo-29-1280

Der var store krav til leverancer og fremdrift, og vi arbejdede tæt sammen med teamet hos twoday for at få alle brikkerne til at falde på plads. Vi satte stor pris på at arbejde med en partner, der var lige så engageret i projektets succes som os. twoday leverede fremragende vejledning, høj faglig ekspertise og imponerende tilgængelighed. Vi har fået et produkt, vi er meget tilfredse med, og som markedet har taget godt imod, og vi ser frem til at arbejde hen imod nye, spændende mål.

Inger Lise Vereide, Head of Marketing, Wattn

Kontakt os

Vil du vide mere om, hvad vi kan gøre for sig, så udfyld nedenstående formular, og vi kontakter dig hurtigst muligt.