Veolia understøtter vækst i Mellemøsten med twodays IT-løsninger
Veolia
Veolias hovedkontor i Mellemøsten, beliggende i Dubai, samarbejder med twoday om at opgradere og udrulle deres ERP-løsning til hele regionen.
Med næsten 218.000 medarbejdere verden over leverer Veolia banebrydende løsninger til håndtering af vitale globale ressourcer.
Det franske multinationale selskab Veolia er en global leder inden for vand-, affalds- og energihåndtering og stræber efter at være dén virksomhed inden for bæredygtig transformation som andre virksomheder måler sig med.
I Mellemøsten opererer den franske koncern i ni lande, hvor de bl.a. leverer rent drikkevand til 10 millioner mennesker og håndterer 2,5 millioner tons industrielt affald.
Veolia har over 10.000 ansatte i regionen, hvor fokus er på at strømline og digitalisere forretningsprocesser for at levere de bedste løsninger til regionens behov, især inden for vandbehandling.
Veolias hovedkontor i Mellemøsten, beliggende i Dubai, samarbejder med twoday om at opgradere og udrulle deres IT-løsning. Veolia ønskede fra start af at forbedre og digitalisere kerneprocesser og besluttede at opgradere deres eksisterende NAV-system til Microsoft Business Central Cloud.
Automatisering af manuelle processer
Gennem partnerskabet med twoday har Veolia digitaliseret flere manuelle processer, herunder deres bankprocesser. Tidligere manuelle betalingsmetoder er blevet erstattet med en løsning, der muliggør elektroniske betalinger direkte til banken. Denne integration har strømlinet betalingsflowet, reduceret risikoen for fejl og sikret en problemfri integration med Veolias systemer. Den integrerede løsning med banken HSBC beskrives nærmere i denne artikel.
Mange andre processer er også blevet digitaliseret, herunder indkøbs- og godkendelsesflows. Disse automatiseringer har forbedret likviditetsstyringen og sikret, at alle finansielle transaktioner behandles hurtigt og præcist.
Fra lokal udfordring til regional løsning: Effektivitet og øget IT-sikkerhed gennem centralisering
Da samarbejdet begyndte, havde Veolia kun 3-4 brugere på deres Business Central på hovedkontoret i Dubai. I dag er der mere end 200 brugere spredt over hele Mellemøsten. Løsningen er implementeret i 9 forretningsenheder med planer om at udvide til i alt 30 enheder inden 2025. Med denne implementeringshastighed er standardiserede processer essentielle, da det er løsningen fra hovedkontoret i Dubai, der udrulles i hele regionen. Ved at centralisere IT-operationer i Dubai har Veolia strømlinet mange processer og forbedret IT-sikkerheden på tværs af sine forretningsenheder.
Problemfri integration af nye forretningsenheder
En af årsagerne til, at Veolia kan implementere løsninger så hurtigt, er deres brug af Multi Entity Management (MEM) fra XtensionIT, som standardiserer stamdataprocesser på tværs af enheder.
Det betyder, at når Veolia opkøber eller åbner en ny forretningsenhed, kan den hurtigt integreres i de eksisterende processer. MEM sikrer, at nye enheder tilpasses de samme procedurer som de andre. Denne ensartethed reducerer kompleksiteten og sikrer, at alle forretningsenheder opererer med konsistente data og processer.
Franck Gilbert, CFO Veolia Near & Middle East, udtaler: “Brugen af Multi Entity Management (MEM) har vist sig at være en smart løsning for os. Det har forenklet integrationen af nye forretningsenheder og sikret en hurtig udrulning af standardiserede processer. Den ensartede afstemning af økonomien på tværs af alle forretningsenheder har strømlinet vores finansielle operationer og rapportering til koncernen, hvilket giver klarere overblik og hurtigere beslutningstagning. Stamdatastyringen på tværs af alle forretningsenheder sparer ikke kun tid, men sikrer også ensartede arbejdsgange. Vi kan nu skalere hurtigt og effektivt. Dermed understøtter vi vores vækststrategi og håndterer større kompleksitet uden at gå på kompromis med kvaliteten.”
Strategisk partnerskab: Mere end bare et system
En vigtig faktor i, at Veolia valgte twoday som deres IT-partner, var det stærke, strategiske partnerskab, twoday tilbyder. Selvom mange af de nyere forretningsenheder allerede brugte Microsoft Business Central, valgte Veolia twoday som deres partner på grund af twodays metodiske tilgang og forståelse for Veolias forretning.
twodays tilgang handler ikke kun om at implementere et system; det handler om at levere en omfattende metode, der reducerer omkostningerne ved at flytte systemer i skyen ved at genbruge skabeloner og implementeringsmetoder. Det har gjort det nemt at opgradere og standardisere processer, hvilket har sænket omkostningerne, når de mange nye enheder skulle tilføjes. Derudover har samarbejdet mellem økonomi- og IT-afdelinger, der arbejder med de samme processer, fremmet effektivt samarbejde i hele regionen.
“twodays pålidelighed og evne til at levere har været en afgørende styrke i vores partnerskab. Deres engagement sikrer, at deadlines altid overholdes, og vi kan regne med at modtage vores leverancer til tiden. Det er altafgørende for os,” fortsætter Franck Gilbert, CFO Veolia Near & Middle East, Veolia.
Franck Gilbert, CFO Veolia Near & Middle East, afslutter: “Vores samarbejde med twoday er baseret på et højt niveau af gensidig tillid og samarbejde. De har ikke kun leveret en effektiv IT-løsning; de har også fungeret som en strategisk partner. Ved at optimere vores digitale processer kan vi fokusere på vores kernekompetencer – at sikre vandressourcer til Mellemøsten. twodays leverancer har været uvurderlige i vores bestræbelser på at levere bæredygtige løsninger i en region, hvor vand er en knap ressource.”
Partnerskabet har været – og er fortsat – en succes. Veolia er mere end tilfredse med den støtte og de løsninger, twoday leverer. Fremover vil fokus være på at udvide Microsoft Business Central til endnu flere forretningsenheder og fortsætte med at digitalisere processer for Veolia i Mellemøsten og dermed styrke deres position som leder inden for bæredygtighed og effektiv ressourcehåndtering i regionen.
Stærke resultater og fremtidsplaner
Med samarbejdet med twoday har Veolia opnået flere fordele:
Strategisk rådgivning
twoday leverer strategisk rådgivning med fokus på forretningsprocesser først – derefter systemer – hvilket sikrer effektivitet og optimering.
Standardiserede processer
Alle forretningsenheder opererer nu med de samme systemer og processer, hvilket sikrer strømlinede operationer.
Skalerbarhed
Nye forretningsenheder kan hurtigt komme i gang med løsningen på under en måned, blive integreret hurtigere og det er nu muligt for koncernen at understøtte individuelle forretningsenheder på tværs af grænser.
Kontakt os
Vil du vide mere om, hvad vi kan gøre for sig, så udfyld nedenstående formular, og vi kontakter dig hurtigst muligt.