Systemintegration - En vigtig forudsætning for vækst
Söderberg & Partners
Pension Broker, som er udviklet af twoday i samarbejde med pensionsbranchen, digitaliserer og forenkler kommunikationen mellem pensionsrådgiver og pensionsselskab. Noget, som blandt andre mæglerhuset, Söderberg & Partners, i dag har gavn af.
Ifølge Rikke Lundsfryd, COO i Söderberg & Partners, giver det mening at samle ens systemlandskab på én “motorvej”, som de har gjort med Pension Broker, da det både forenkler og sikrer de interne arbejdsgange. Rikke Lundsfryd uddyber: “For at opnå vækst i dag er en god infrastruktur i ens systemlandskab en vigtig forudsætning”.
Hverdagen uden Pension Broker
Söderberg & Partners samarbejder med flere forskellige pensionsselskaber og har altid anvendt Pension Broker med de selskaber, som har taget brancheløsningen i brug. Rikke Lundsfryd forklarer, at de uden Pension Broker vil være nødsaget til at gå ind på alle selskabers respektive portaler, hente de rigtige blanketter til den pågældende kundeaftale og derefter udfylde og sende dem afsted til kunden. En arbejdsgang, der vil øge risikoen for, at forkerte blanketter tages i brug, og at kunden derfor skal kontaktes igen og udfylde en ny blanket. Derefter vil der også kunne opstå tastefejl fra blanket til kernesystem uden Pension Broker, som i sidste ende vil betyde dobbeltarbejde for mægler og unødige forstyrrelser for kunden.
Gevinster ved integration til Pension Broker
Söderberg & Partners integration mellem Pension Broker og deres kernesystem giver et fuldt digitaliseret kundeflow. Et resultat, der har ført mange, positive gevinster med sig.
En af gevinsterne er, at data flyder automatisk og sikkert. Når en kunderådgivning i dag er afsluttet, kommer data ind i Pension Broker, hvorefter aftalen sendes til underskrift hos kunden. Når aftalen er underskrevet, sendes den direkte tilbage til Söderberg & Partners kernesystem.
Med andre ord kan Söderberg & Partners mæglere i dag håndtere alt omkring en kundeaftale gennem Pension Broker, så længe selskabet, de samarbejder med, også har taget løsningen i brug. Det giver mæglerne en ensartet og ikke mindst lettere proces, lige meget hvilket selskab aftalen skal indgås med. Alt sammen noget, der giver mindre tastearbejde og minimerer risikoen for fejl og tilbageløb. Ligeledes sikrer Pension Broker, at data valideres, så fejl og manglende oplysninger opdages med det samme.
Muligheden for at hente og aflevere information omkring en kundeaftale ét sted, giver også Söderbergs mæglere et langt bedre overblik over deres aftaler og ikke mindst mere tid til at være nærværende overfor deres kunder.
Pension Broker styrker samarbejdet i hele branchen
Rikke Lundsfryd, COO i Söderberg & Partners, fremhæver, at jo flere sundheds- og pensionsselskaber, der bruger løsningen, jo bedre bliver samarbejdet og ikke mindst processerne mellem pensionsselskaberne og mæglerhusene.
“Jeg ønsker, at der kommer så mange fra branchen med på løsningen som muligt. Pension Broker styrker samarbejdet på tværs af mæglerhuse og pensionsselskaber. Der opstår ikke uoverensstemmelser, fx i forhold til hvorvidt der er 10 eller 12 medarbejdere i en aftale. Pension Broker er et fælles værktøj, hvor vi ikke skal bekymre os om, hvorvidt data er korrekt, da de flyder sikkert og automatisk.”
Rikke Lundsfryd, COO i Söderberg & Partners
Resultater
Pension Broker binder pensionsbranchen sammen ved at skabe ensartede processer, der gør det lettere for mæglerhuse og pensionsselskaber at indgå nye aftaler.
Integrationen mellem Söderberg & Partners kernesystem og Pension Broker giver dem blot én “motorvej” at vedligeholde og ikke mindst mindre dobbeltarbejde, da data flyder sikkert mellem deres systemer. Det minimerer fejl, nedsætter ekspeditionstiden og sikrer datakvaliteten, som alt sammen er med til at øge kundetilfredsheden.