Milton Huse bygger ny brandidentitet
Milton Huse

Målgruppeanalyse
Brandstrategi
Brandidentitet
Kernefortælling
Tone of voice
Webdesign
UX
Webudvikling
Hvad gør du, når din målgruppe har svært ved at kende forskel på dig og konkurrenterne? For Milton Huse er svaret en ny brandidentitet og et nyt website, der bygger på virksomhedens DNA og taler til danske nybyggeres behov og boligdrømme.
Udfordringen
Alle siger og sælger det samme
Kategorien af typehusfirmaer er generisk. Det betyder, at potentielle købere – som er nye i markedet – kan have svært ved at kende forskel på de mange aktører. Kombinationen af stor konkurrence og lille differentiering gjorde det svært for Milton Huse at indtage en tydelig position i markedet. Og endnu værre: Det udfordrede virksomhedens ambitiøse vækstmål.
“Milton Huse adskiller sig ikke fra konkurrenterne. Lokummet kommer sgu fra Ifö, uanset hvem jeg vælger!”
Kundecitat fra målgruppeanalyse

Løsningen
Ny identitet skruer op for personligheden
For at styrke Milton Huses positionering har vi udviklet en ny brandidentitet.
Arbejdet bygger på et grundigt analysearbejde, herunder en kvalitativ målgruppeundersøgelse. Den viste blandt andet, at Milton Huses faste byggerådgivere – du får hjælp af den samme fra første møde til nøgleoverdragelse – er afgørende for, at målgruppen vælger Milton Huse. For byggerådgiverne inspirerer og skaber tryghed i en, for mange, ukendt byggeproces. På den måde er de nøglen til, at du kan udleve nybyggerdrømmen.
Med afsæt i indsigtsarbejdet skabte vi Milton Huses nye brand promise: Byg med os. Bo som dig. Sætningen giver et rigtig godt afsæt for at tale til målgruppens behov for inspiration, tryghed, og opfyldelsen af personlige boligdrømme.

Milton Huse er den personlige husbygger, der hjælper dem, som ikke bare vil have endnu et hus i rækken. For alle drømmer om at bo som ingen andre – og det kan du komme til med Milton Huse.



“Vi er meget tilfredse med resultatet og samarbejdet med twoday. De forstod vores situation, og omsatte det til løsninger, der kan mærkes i forretningen og giver os et solidt fundament at bygge oven på.”
Leon Kallesøe, adm. direktør hos Milton Huse
Milton Huses visuelle identitet er blevet revitaliseret. Logoet er stadig det samme, men meget er nyt. Eksempelvis har vi skåret farvepaletten ind til benet – der var tidligere 50 shades of blue – og tilføjet en stærk kontrastfarve, der tilføjer noget ekstra personlighed, og som skaber blikfang. Fonten er også tilpasset, så den passer bedre til logoet.


For at give Milton Huse et tydeligere og mere distinkt udtryk, har vi udviklet et grafisk element. Igen hentede vi inspiration i det indledende indsigtsarbejde, som viste, at plantegninger fylder meget for målgruppen. Det er design af fremtidsdrømme.
Det grafiske element er underspillet, men tydeligt. Det er en reference til branchen og en hyldest til de uendelige muligheder, nybyggere opnår med Milton Huse.


“Milton er mennesker. Derfor fylder de meget mere i den nye identitet og på det nye site. Det er mere nærvær og mindre stock.”
Cecilie Kjølhede, Strategic Business Developer hos twoday
Ny hjemmeside gør det lettere at bo som dig
Hvor starter de fleste nybyggerdrømme? Online. Og hvad leder de fleste efter? Indsigtsarbejde viste et entydigt svar: Plantegninger.
På Milton Huses nye hjemmeside – som vi har designet og udviklet – kan du derfor gå på opdagelse i et nyt plantegningsunivers. Her kan du lade dig inspirere af andre, lave din egen plantegning, gemme den, og arbejde videre, når du lige får en god idé. Det gør det enklere at bo som dig.

Resultatet
Stærkere brand, større stolthed
I dag har Milton Huse en brandidentitet og et website, der viser hvem de er, og hvorfor nybyggere bør vælge dem. Arbejdet skaber omtale, leads og omsætning, men måske endnu vigtigere: Det styrker den interne stolthed, for nu matcher brandets udtryk kvaliteten på de huse, Milton Huse bygger sammen med danske nybyggere.

Vi kan også hjælpe dig
Er du lige så vild med Milton Huses nye brandidentitet og website, som vi er? Tag gerne kontakt til os og lad os tage en uforpligtende samtale om, hvordan vi kan hjælpe din virksomhed.
Cecilie Høgedal Kjølhede
Strategic Business Developer
+45 26 53 67 92
cecilie.kjolhede@twoday.com