Skip to content

Loevschalls transformation fra manuel og analog til automatiseret og digital forretning

Loevschall

loevschall website på bærbar computer

Udfordringen

Hvem er Loevschall?

Loevschall er specialist i udvikling af LED-lys til køkken bad og garderobe, ligesom virksomheden har en ekstremt stærk markedsposition inden for spejle med lys. Loevschall leverer lys- og spejlløsninger til blandt andet Norden, Tyskland, England og Frankrig.

loevschall website

Udfordringen

Modernisering af systemlandskabet

Loevschall stod overfor at skulle have et nyt website, og de rakte ud til twoday. I dialogen om den nye løsning stod det hurtigt klart, at behovet rakte ud over et nyt website og i stedet handlede om en øget digitalisering af Loevschalls systemlandskab.

For én ting var vanskelighederne med at navigere rundt på det gamle website. En anden var, at datagrundlaget var håndholdt – data levede i regneark på tværs af virksomheden, og der manglede en struktur og et centralt overblik, hvilket gav omstændelige og sårbare processer.

Samtidig manglede Loevschall en velfungerende selvbetjeningsløsning til sine kunder.

loevschall-webshop
loevschall-webshop-mobile-01
loevschall-webshop-mobile-02

Løsningen

ERP, CMS, Ecommerce, PIM og alt det andet

Udfordringen var med andre ord tredelt – Loevschall skulle have et nyt CMS, bedre styr på data samt en webshop, hvor kunder kan logge ind, skabe sig overblik og foretage nemme og personaliserede køb.

Efter anbefaling fra twoday valgte Loevschall en løsning, der er funderet i DynamicWeb-platformen. DynamicWeb rummer både CMS, PIM og webshop og samtidig et oplagt valg, hvis man har Dynamics NAV som sit ERP-system, hvilket er tilfældet for Loevschall.

Med DynamicWeb-løsningen har Loevschall fået:

  • et nyt og tidssvarende CMS, der er flot, funktionelt og overskueligt
  • styr på data via DynamicWebs integrerede PIM-modul
  • en velfungerende webshop
  • fuld integration til NAV

Sideløbende med websiteprojektet, som jo hurtigt udviklede til at blive et dataprojekt, var Loevschall havnet i en situation, hvor de var nødt til at skifte Dynamics NAV-partner. Med ønsket om at have en central samarbejdspartner faldt valget på twoday, som i dag tager et samlet ansvar for ERP, PIM, CMS og e-commerce.

Den gennemgribende opgradering af systemlandskabet er nu gennemført. Og Loevschall er langt med den omfattende samling og berigelse af produkternes mange data. På dette fundament er vi nu lige så stille gået i gang med at sætte markedsføringen i system hos Loevschall. Der er lagt en plan, som nu føres ud i livet – bid for bid.

loevschall-mobile-01
loevschall-some-annonce

Processen

Én samarbejdspartner – en lettere vej til digital succes

Når en virksomhed står på tærsklen af en digitalisering, er der meget på spil. Og der er så mange ubekendte, at det at finde den rette samarbejdspartner er altafgørende.

”Vores udgangspunkt var, at vi skulle finde en central samarbejdspartner, som kunne rådgive os om alle vores systemer. Det var et mål i sig selv at undgå en situation, hvor vi selv skulle være bindledet mellem flere systemleverandører kun med fokus på egne systemer. Her har samarbejdet med Brian Mikkelsen fra twoday været helt afgørende,” siger Birgitte Velling, Marketing Manager, Loevschall

Og det er ikke kun på det strategiske niveau, Loevschall har været i gode hænder. Også på den tekniske front har samarbejdet været mere end velfungerende.

”Det her er et stort projekt for os, og det er altafgørende, at vi har tillid til de mennesker, der hjælper os. Det er et tungt projekt, og derfor er det meget værdifuldt for os, at det team, vi har fået tilknyttet, er virkelig dygtige og har stor erfaring. Eksempelvis er twoday gode til at lave korte læringsvideoer, hvis vi kæmper med en konkret udfordring, og det er meget værd i en travl hverdag,” siger Birgitte Velling, som samtidig er blevet positivt overrasket over projektets varighed: 

“Vi lagde en plan, der lød på, at vi skulle have det op at køre på et halvt år. Det var superambitiøst, men vi nåede det, og det er imponerende. Vi prioriterede det ekstremt højt i Loevschall, og det er helt klart en forudsætning for, at det kan lade sig gøre, men det handler også om, at twoday har haft kompetencerne og kræfterne til at være konstant på opgaven.”

Birgitte Velling, Marketing Manager, Loevschall

Resultatet

Styr på data = styr på forretningen

I dag står Loevschall på et digitalt fundament, der giver værdi i hverdagen og peger ind i fremtiden. Virksomheden har nu et setup, der både kan servicere køkken- og badforretningerne samt levere den efterspurgte data til de store e-handelsplatforme som for eksempel Amazon.

Samtidig har den digitale indsats gjort det langt nemmere at imødekomme de ESG-relaterede lovkrav, som er vokset støt over de senere år – simpelthen fordi der er anderledes godt styr på data.

Digitalisering handler om at få taget det første skridt, og det er nemmere, hvis man har den rette samarbejdspartner. twodays folk er eminent gode til at forklare digitaliseringsrejsen og bryde den ned i bidder, der er til at overskue.”

Birgitte Velling, Marketing Manager, Loevschall

brian-mikkelsen-e-handelsspecialist

Vi kan også hjælpe dig 

Er du lige så vild med Loevschalls nye løsning, som vi er? Tag gerne kontakt til os og lad os tage en uforpligtende samtale om, hvordan vi kan hjælpe din virksomhed.

Brian Mikkelsen
E-handelsspecialist
+45 26 89 43 04
brian.mikkelsen@twoday.com