CMS og PIM i én samlet løsning skaber værdi
Med tusindvis af produktvarianter i sortimentet har møbelvirksomheden Innovation Living masser af data, som spiller en stor rolle for produktoplevelsen. Vi har hjulpet med at integrere CMS og PIM på en måde, så de lækre kvalitetsmøbler bliver præsenteret optimalt for både slutbrugere og forhandlere.
Udfordringen
Kunderne vil have svar – nu
Når du sidder hjemme i din sofa med en kop kaffe og kigger på nye møbler, forventer du at kunne gå på nettet og se forskellige modeller i forskellige farver med forskellige detaljer. Det samme gælder, hvis du er ude i en fysisk møbelforretning, og du ikke er interesseret i lige præcis den sorte daybed, der er udstillet, fordi du jo egentlig er på udkig efter en rød variant med nogle andre ben.
De forventninger stiller krav til både møbelforretningerne og -producenterne, som altid skal have svar på rede hånd og billeder, en produktbeskrivelse og en masse andre oplysninger liggende klar med det samme. Og at kunne levere det forudsætter, at der er fuldstændig styr på data.
Løsningen
CMS og PIM i én løsning
Da Innovation Living stod for at skifte CMS-system, besluttede ledelsen sig for, at det også var tid til at investere i PIM.
“Målet var at få et PIM-system, som kunne samle al data ét sted og dermed præsentere vores produktudvalg korrekt på websitet til gavn for både slutkunden og vores forhandlere. Vi valgte en Dynamicweb-platform, hvor vi kunne få det hele, og dermed skabe den ønskede forretningsmæssige værdi,” siger Jens Ib Søborg, Digital Director i Innovation Living.
I en virksomhed som Innovation Living, der tilbyder ekstremt mange produktvarianter, er det afgørende, at e-handelsplatformen kan håndtere store mængder data af forskellig karakter såsom produktdata, produktbeskrivelser og billeder.
“Vores website skal kunne flere ting. Det er et site, hvor vores forhandlere skal kunne hente billeder, produktdata med videre, ligesom slutkunderne skal kunne finde inspiration og selv prøve at lege med konfigurationer og farver. Og eftersom vi har flere produkter på vores site, end forhandlerne har på deres egne sites, bruger de også vores site til at vise slutkunderne de forskellige muligheder,” siger Jens Ib Søborg.
"Det er et site, hvor vores forhandlere skal kunne hente billeder, produktdata med videre, ligesom slutkunderne skal kunne finde inspiration og selv prøve at lege med konfigurationer og farver."
Jens Ib Søborg, Digital Director, Innovation Living
Resultatet
Rammer målgrupperne
Innovation Living har fået et website med et moderne design og en markant forbedret produktvisning. PIM-systemet fodrer websitet med korrekte data, og samtidig anvendes det internt i Innovation Livings kundeservice. I forhold til den del, kunderne møder, gør farvekortet og de præ-renderede 3D-billeder det muligt at få en visualisering af det ønskede produkt, og ifølge Jens Ib Søborg rammer websitet de ønskede målgrupper:
“Vi har god trafik på websitet, og vi kan se, at der er mange, der bruger muligheden for at lege med forskellige produktvarianter. Samtidig kan vi se, at rigtig mange af vores forhandlere logger ind og bruger systemet, så det gør, hvad det skal.”
Vil du vide mere?
Så har Brian meget mere på hjerte. Og snakker gerne med dig om, hvordan PIM kan sikre dig forretningsmæssig værdi.
Brian Mikkelsen
CSO / E-handelsspecialist
+45 26 89 43 04
bm@co3.dk