Skip to content

Succesfuld B2B og B2C e-handel samlet på én platform

ID® Identity

id-case-web2-sc

Hvem er ID® Identity?

ID® Identity designer Everyday og Corporate Wear, der er udviklet til at modstå tidens trends og styrke identiteten samt fællesskabet. Virksomheden er i en sund udvikling og investerer løbende i digitalisering.

Udfordringen

B2B-kunderne forventer hurtige og enkle købsprocesser

ID® kom til os med et ønske om i højere grad at kunne servicere deres B2B-kunder digitalt, og tilbyde dem en nem og hurtig brugeroplevelse. Samtidig ville de gerne effektivisere deres arbejdsgange, da opdatering af indhold var tidskrævende med to separate webshops til henholdsvis B2B og B2C.

ID® ønskede derfor at samle alt i én moderniseret digital platform. 

Projektets målsætninger var at løfte den grafiske profil og forbedre brugeroplevelsen samt strømline og forenkle administrationen af indhold.

id-case-full-page
id-case-mobil

Løsningen

Én samlet digital platform for B2B og B2C

For at lykkes med målsætningen om at forenkle administrationen af indhold igangsatte vi et konsolideringsprojekt, hvor vi slog B2B-webshoppen og B2C-webshoppen sammen i én samlet optimeret løsning. Vi kunne dermed reducere antallet af indholdssider fra de to webshops, og effektivisere det løbende arbejde med at opdatere indholdet. 

Løsningen blev opgraderet fra Espresso 4 til Espresso 5 for at give webshoppen et designmæssigt løft samt en mere brugervenlig navigation. 

Alle besøgende, uanset om de er B2B- eller B2C-kunder, møder nu de samme sider, når de tilgår den samlede webshop. Herfra har B2B-kunderne mulighed for at logge ind og få adgang til alle de forbedrede funktionaliteter. 

Login-funktionen giver B2B-kunderne adgang til:

  • ID® Download Manager, hvor kunderne nemt kan hente alle relevante produktdata
  • En forbedret bestillingsmatrix, der gør det hurtigere og nemmere at bestille større mængder af varer i forskellige størrelser og varianter på én gang
  • Prisaftaler og rabatter, der bliver trukket fra ERP-data og sikrer korrekte priser for den enkelte B2B-kunde
  • Et kundecenter med ordrehistorik
id-case-dobbelt-web

Processen

Tæt dialog gennem hele projektet

Gennem hele projektforløbet havde vi jævnlig sparring om det pågældende arbejde. Det gjorde vi for at sikre, at det endelige resultat var i overensstemmelse med ID’s krav til de nye funktionaliteter, samt at medarbejdernes arbejdsprocesser blev markant nemmere og mere effektive.

Igennem vores samarbejde med twoday har vi fået en partner, som har en god forståelse for vores forretning. Det har gjort det nemt at få specificeret, planlagt og udført et projekt som dette.

Jimmy Aakermann Pedersen
IT & E-commerce Coordinator, ID® Identity

id-case-web4-sc

Resultatet

ID® matcher kundernes digitale forventninger

Med den nye webshopløsning har ID® fået et nyt agilt forretningssystem, der løfter kundernes onlineoplevelse til nye højder. En løsning med et moderne design og en markant forbedret produktvisning. 

Den nye løsning er meget mere end blot en webshop. Det er en digital platform, der giver fordele for både kunder og medarbejdere. Eksempelvis kan de: 

  • hurtigere og nemmere bestille større mængder af varer i forskellige størrelser og varianter
  • nemt hente alle relevante produktdata på hele produktsortimentet via ID® Download Manager
  • effektivisere opdateringer og optimeringer af indholdet, ved at B2B og B2C er samlet i én løsning

 

Nye funktionaliteter efter lanceringen

Efter lanceringen har vi udvidet platformen med ekstra funktionaliteter for større B2B-kunder. Funktionaliteter, der giver denne kundegruppe mulighed for blandt andet at tilbyde specialvarer til en specifik gruppe, de selv definerer, samt at grossister kan tage imod ordrer fra sine kunder direkte i webshoppen. 

Derudover har vi optimeret import og behandling af produktdata samt etableret import- og eksportprocesser til eksterne produktdataværktøj. 

brian-mikkelsen-e-handelsspecialist

Vil du også have succes med e-handel?

Så er det Brian, du skal tale med. Det koster ingenting, og du risikerer højst at få et godt råd med på vejen.

Brian Mikkelsen
CSO / E-handelsspecialist
+45 26 89 43 04
brian.mikkelsen@twoday.com