Et nyt system til håndtering af patient- og behandlingsretningslinjer til HUS
HUS
HUS er den største udbyder af specialiserede sundhedstjenester i Finland med 27.000 fagfolk, der behandler næsten 700.000 patienter årligt. Det store antal patienter stiller også krav til håndteringen af patient- og plejeinstruktioner. Og her har twoday udviklet et dokumentstyringssystem, der gør de nuværende retningslinjer let tilgængelige.
Udfordringen
Hos HUS er behandling og forskning af de krævende sygdomme centraliseret på nationalt plan. Det stiller krav til håndteringen af patient- og behandlingsretningslinjer for det store antal patienter. Derfor har der hos HUS været et ønske at standardisere håndteringen, vedligeholdelsen og arkivering af patient- og behandlingsretningslinjer samt at skabe et dokumentstyringssystem, der gør opdaterede retningslinjer let tilgængelige.
Løsningen
Gennem en udbudsproces valgte HUS en dokumentstyringsløsning bygget på twodays eBusiness Suite-platform. HUS har navngivet deres system; Guide Bank.
De første enheder i HUS implementerede Guide Banken i 2020, og siden da er implementeringen blevet udvidet i faser. Patient- og behandlingsretningslinjer opdateres nu og oprettes i henhold til en ensartet driftsmodel på retningslinjesiden og offentliggøres i Guide Bankens søgecenter.
Værdien
Ifølge projektleder for HUS’ Informationsteknologi, Janica Raaska, oplever HUS stor værdi af løsningen:
- Guide Banken gør personalets arbejde lettere. Retningslinjer opdateres kun ét sted, og hver retningslinje har altid en ansvarlig person og opdateringsdato.
- Det er også let for brugere at finde de retningslinjer, de har brug for i søgecentret - enten ved retningslinjens navn eller via den omfattende søgefunktion.
- Patientens sikkerhed forbedres, fordi der altid er én opdateret version tilgængelig for hver retningslinje.