Skip to content

Et nyt system til håndtering af patient- og behandlingsretningslinjer til HUS

HUS

HUS er den største udbyder af specialiserede sundhedstjenester i Finland med 27.000 fagfolk, der behandler næsten 700.000 patienter årligt. Det store antal patienter stiller også krav til håndteringen af patient- og plejeinstruktioner. Og her har twoday udviklet et dokumentstyringssystem, der gør de nuværende retningslinjer let tilgængelige. 

 

 

HUS-case

Udfordringen

Hos HUS er behandling og forskning af de krævende sygdomme centraliseret på nationalt plan. Det stiller krav til håndteringen af patient- og behandlingsretningslinjer for det store antal patienter. Derfor har der hos HUS været et ønske at standardisere håndteringen, vedligeholdelsen og arkivering af patient- og behandlingsretningslinjer samt at skabe et dokumentstyringssystem, der gør opdaterede retningslinjer let tilgængelige. 

Løsningen

Gennem en udbudsproces valgte HUS en dokumentstyringsløsning bygget på twodays eBusiness Suite-platform. HUS har navngivet deres system; Guide Bank. 

De første enheder i HUS implementerede Guide Banken i 2020, og siden da er implementeringen blevet udvidet i faser. Patient- og behandlingsretningslinjer opdateres nu og oprettes i henhold til en ensartet driftsmodel på retningslinjesiden og offentliggøres i Guide Bankens søgecenter. 

Værdien

Ifølge projektleder for HUS’ Informationsteknologi, Janica Raaska, oplever HUS stor værdi af løsningen: 

  • Guide Banken gør personalets arbejde lettere. Retningslinjer opdateres kun ét sted, og hver retningslinje har altid en ansvarlig person og opdateringsdato.
  • Det er også let for brugere at finde de retningslinjer, de har brug for i søgecentret - enten ved retningslinjens navn eller via den omfattende søgefunktion.
  • Patientens sikkerhed forbedres, fordi der altid er én opdateret version tilgængelig for hver retningslinje. 
twoday

Lad os tage en snak i dag, der kan være afgørende for jer i morgen