Skip to content

En ny samlet LS Retail løsning, der sparer ekstremt meget tid på manuelle processer og giver bedre indblik i forretningen

Home & Garden AmbA 

Home & Garden AmbA er Danmarks største frivillige kæde af førende planteskoler, som fordeler sig over hele landet. Deres medlemmer er vant til at have spaden i hånden og servicere kunderne på bedste vis – og det skal de fortsætte med. Derfor havde man brug for en løsning, der ville automatisere de mange manuelle processer og lette det administrative arbejde. 

twoday RelateIT | LS Retail løsning til Home & Garden

Strømlining af planteskolemedlemmers arbejdsgange

Nu har Home & Garden AmbA fået en løsning, der har gjort det muligt at strømline planteskolemedlemmernes arbejdsgange, og det giver pote på planteskolerne.

Direktør Michael Elnegaard fra Home & Garden AmbA fortæller, at de ønsker at tilbyde deres planteskoler attraktive fordele. Derfor har de valgt en LS Retail standardløsning, som passer til alle, og som gør, at de nemt kan blive opdateret på data. 

Takket være vores samlede løsning, er vi nu med hele tiden - det gør en væsentlig forskel! Vi har indsigt i forretningen. Vores medlemmer har fået en stor ahaoplevelse og indsigt i, hvor meget de kan rykke forretningen, og hvor meget lettere hverdagen bliver ved at bruge de løsninger, der i øvrigt passer perfekt til branchen, som vi har lavet i samarbejde med twoday.

Michael Elnegaard, Direktør, Home & Garden AmbA

Consectetur melius singulos id non possum quem aliud profuit atque. Familiares atqui contra nulla eo quo est tamen lorem amet quem istud viros potuit nata ipsum eo abducas. Iste avia et tuus comparandis quae elit esse dolere voluptatum dedocendi.

Digital lagerløsning – smart scannerapp og nem betjening af kunderne

– På planteskolerne kommer der mange varer ind, og der ryger også mange varer ud af butikken igen. Her er er det med at holde tungen lige i munden, for det går stærkt, og tidligere kunne det være uoverskueligt med mange manuelle processer. Papirerne er nu blevet smidt i skraldespanden og skiftet ud med digitale processer og en mobil warehouse scanner

Det har vi heldigvis fået automatiseret nu, så vi med en mobil scannerløsning nemt kan modtage varer og lægge dem på lager. Det betyder også, at det nu er muligt at se, hvad der præcis er købt og hvad der er solgt, fordi vi har overblikket med vores lagerløsning. Det giver os også en fantastisk mulighed for at planlægge de næste indkøb og effektivisere forretningen.

Michael Elnegaard, Direktør, Home & Garden AmbA

Et stregkodesystem der gør, at alle kan stå ved kassen

– Hos Home & Garden har vi også indført et stregkodesystem til kasseløsningen – og det er noget af dét som vi er særligt glade for – og som også gør, at der er tid til dét, der er vigtigst for planteskolerne i hverdagen og ikke mindst kunderne.

– Alle kan stå ved kassen nu. Det er blevet meget nemmere. De skal bare se, hvor mange varer kunderne har med, scanne dem, og så kan de modtage penge uden at tænke over, om de har valgt den rigtige varegruppe, fortæller Michael Elnegaard, Direktør ved Home & Garden AmbA. 

twoday

Smart med styr på stamdata

– En stor værdi i den samlede løsning er den synergieffekt, der ligger i at alle stamdata deles mellem planteskolerne. Det betyder, at arbejdsprocesserne bliver lettet for alle, da varen kun skal oprettes én gang. Samtidig spares der tid og der er fuldt overblik over, hvad varen koster.

En webshop der fungerer – kunderne kører aldrig forgæves

– På de planteskoler som har en tilhørende webshop, spiller tingene også sammen. LS Retail motoren sørger nemlig for, at der er sammenhæng mellem data på webshoppen og data fra lageret. Det betyder, at ingen kunder kommer til at køre forgæves for f.eks. en sæk kartofler. Når sækken med kartofler er købt, opdateres det med det samme – om end den er købt fysisk eller online.

Et digitaliseret bogholderi med automatiserede processer

– Udover processerne i fronten på de forskellige planteskoler, er der også styr på alle processerne bagved i bogholderiet. Hos Home & Garden har vi nemlig et hav af Continias produkter i spil, som integrerer direkte i maven på LS Central.

– Og hvad betyder det så? Ja, det betyder at hele bogholderifunktionen har fået et nøk op på automatiseringsstigen, og at man undgår en masse manuelt tastearbejde i forbindelse med f.eks. opgørelse og bankafstemning. Vores medlemmer sparer masser af tid og ressourcer, og der forekommer markant færre fejl.

– Og som prikken over i’et og med tryghed i maven er medlemmerne fuldstændig compliant med den nye bogføringslov, som træder i kraft i 2024.

twoday-RelateIT-homeandgarden2

Når man lærer at bruge Continias moduler, bliver man simpelthen SÅ glad. Det er en kæmpe hjælp i dagligdagen – og ja, vi har jo valgt hele pakken og det er vi glade for, for det har stor betydning for vores medlemmers arbejde. Udover at det er en kæmpe hjælp, så giver det også en tryghed, at det kører sikkert! Det er rent ud sagt skidegodt.

Michael Elnegaard, Direktør, Home & Garden AmbA

Et stærkt samarbejde med twoday

– Der er stor begejstring for samarbejdet med twoday, og med Rasmus Guldager ved roret, føler vi os hos Home & Garden sikkert rådgivet på rejsen mod en mere digital fremtid.

– Rasmus har været med lige siden vi startede, og vi har udviklet os sammen. Jeg har et rigtig godt samarbejde med Rasmus, og han er god til at få tingene til at ske – og det hele er gået over al forventning. Men vigtigst af alt, har der været stor forståelse for, hvad vi går igennem, og der er blevet brugt tid på at forklare, så vi forstår, hvordan det hele hænger sammen.

– En væsentlig årsag til det positive samarbejde er, at der er blevet brugt tid på forventningsafstemning i starten af forløbet, samtidig med at twoday har en professionel tilgang til at starte sådan et stort projekt op. 

Det er spændende, hvad fremtiden bringer – men én ting er helt sikkert: Home & Garden har været igennem en lang proces, og resultatet har stor betydning for de enkelte planteskoler, som har sparet ekstremt meget tid på manuelle processer, fået indblik i deres forretning og tal. Nu er de klar til at stå stærkt på markedet med systemer, der understøtter netop deres forretningsgange.

Michael Elnegaard, Direktør, Home & Garden AmbA

twoday

Lad os tage en snak i dag, der kan være afgørende for jer i morgen

Jens Friis

Director Retail
jfr@relateit.dk
+45 26 29 74 50

Kunde Instrumento modo animus est disserendo optimos

Kunde Instrumento modo animus est disserendo optimos

Kunde Instrumento modo animus est disserendo optimos