Skip to content

Configit øger effektivitet, pålidelighed og forretningsindsigt med ny dataplatform

Case: Configit

twoday-case-configit-1

Det har Configit opnået:

Større datakvalitet

En dataplatform i Microsoft Azure ud fra twodays Best Practice Framework, der sikrer høj kvalitet.

Effektiv ressourceudnyttelse

Tid brugt på manuel fejlfinding er reduceret markant, hvilket frigør ressourcer til mere værdiskabende aktiviteter.

Øget forretningsforståelse

Gennemsigtighed i data og rapportering giver Configit en dybere forståelse af forretningen, så de kan træffe mere informerede beslutninger.

Proaktiv fejlhåndtering

Med en Customer Care-aftale sørger twoday for platformens stabilitet og forbedrer løbende dens funktioner.

En dansk pionér inden for CLM-løsninger

Configit er en dansk softwarevirksomhed, der specialiserer sig i Configuration Lifecycle Management (CLM)-løsninger.

Deres software hjælper virksomheder med at automatisere og optimere komplekse konfigurationsprocesser, især i industrier med mange produktvariationer og tilpasninger.

Deres løsninger er ofte brugt i brancher som bilproduktion, luftfart, højteknologiske produkter og industrielt udstyr, hvor produktkonfigurationer kan være meget komplekse, og ændringer skal håndteres effektivt for at opretholde produktets integritet og kvalitet.

twoday-case-configit-2

Behov for en mere stabil og transparent BI-løsning

Configit har deres BI forankret i finans. Her sidder Steffen Buch Vinholt Madsen, der som Head of Finance and Accounting servicerer resten af forretningen med BI-indsigter.

Til spørgsmålet om, hvorfor Configit havde behov for en forbedret BI-løsning, peger han primært på to dataudfordringer i deres eksisterende Business Intelligence-setup, der krævede en forbedret løsning:

  1. Vi havde en ustabil BI-løsning, der ofte crashede. Samtidig var løsningen sat op som en black box, så det var en udfordring at finde ud af, hvordan det kom op at køre igen, og om ansvaret for fejlen lå hos det daværende BI-konsulenthus eller kom fra ERP-systemet. Der stod vi til tider som en klemt kunde i midten.”

 

  1. Der var en mangel på transparens og pålidelighed til vores rapporter. Over tid var der bygget mange forskellige rapporter, som der var bygget nogle manuelle antagelser ind i. Det skadede pålideligheden til data, når der ikke var ’one set of numbers’. Mange af rapporterne var forretningskritiske, og derfor var pålidelighed afgørende.”

 

 

Dataplatform giver forretningsmæssige fordele

Efter at have evalueret forskellige leverandører faldt valget på en dataplatform i Microsoft Azure fra twoday. Med løsningen kunne Configit adressere deres eksisterende BI-udfordringer her og nu. Samtidig understøttede dataplatformen en mere langsigtet strategi om at få bygget et fremtidssikret datafundament, så der løbende kunne udvides med andre forretningsområder som HR, marketing og salg.

Første fase af implementeringen fokuserede på at migrere eksisterende rapporter til den nye platform og sikre, at de kørte pålideligt. Herefter har Configit automatiseret flere rapporteringsprocesser og udviklet nye rapporter til forskellige afdelinger.

Med implementeringen af den nye dataplatform er det gjort nemmere at tage gode beslutninger baseret på pålidelige data. Det har ikke kun forbedret effektiviteten i finansafdelingen, men også sikret, at stakeholders kan stole på tallene og bruge deres tid mere produktivt.

 

”At få implementeret en best practice dataplatform og få sat det op på den rigtige måde med fuld transparens gør, at vi bruger en tiendedel af tid på at få forespørgsler på noget, der ikke virker. Det gør, at vores stakeholders kan bruge deres værdifulde tid på noget langt mere produktivt.

Steffen Buch Vinholt Madsen, Head of Finance and Accounting, Configit

twoday

Proaktiv fejlhåndtering med Customer Care-aftale

Configit har i forbindelse med den nye platform indgået en Customer Care-aftale med twoday. Det betyder, at twoday på daglig basis monitorerer løsningen og proaktivt sørger for, at platformen kører stabilt.

Tidligere var det ofte slutbrugerne, der opdagede fejl og meldte det til finans, der så skulle bruge tid på at fejlsøge. Derfor var det vigtigt for Steffen Buch Vinholt Madsen og Configit at finde en central samarbejdspartner, der tager ansvar og er tæt på deres forretning.

”Med Customer Care-aftalen har twodays konsulenter adgang til vores systemer og kan nærmest have fejlsøgt og fikset problemerne, inden vi åbner mailen om morgenen. Det giver en helt anden ro i maven,” siger Steffen Buch Vinholt Madsen.

Om Configit

Configit er en dansk softwarevirksomhed, der specialiserer sig i konfigurationsstyring og Configuration Lifecycle Management (CLM).

Configit blev grundlagt i år 2000 og har i dag over 200 ansatte, kontorer i Danmark, Tyskland, USA og Storbritannien og flere store, globale virksomheder som kunder.

twoday-case-configit-3

Vil du i gang? Det vil vi også

Gør som en lang række af landets mest ambitiøse virksomheder:
Udfyld formularen eller tag fat i Søren – så kan vi tage en god snak om jeres udfordringer og drømme.

Søren Toft Joensen

Partner & CCO
soren.joensen@twoday.com
26 30 90 01