Skip to content

Én effektiv webportal

Bandagist-Centret 

Én effektiv webportal til tilbudsgivning, ordrehåndtering og kundeservice – og så er den endda nem at bruge. Bandagist-Centret har fået en portal, der opfylder alle behov i en yderst specialiseret branche, og løsningen er så vellykket, at udenlandske bandagister ønsker at købe den.

Én effektiv webportal til tilbudsgivning, ordrehåndtering og kundeservice

Webportal optimerer processer og minimerer risikoen for fejl

Produktion og salg af specialfremstillede proteser, orteser og ortopædiske sko er en vanskelig proces, fordi både kravene til løbende kundekontakt og forskellige tilskudsregler giver utallige muligheder for fejl.

I samarbejde med twoday har Bandagist-Centret fået udviklet en webportal, som samler og forenkler de forskellige processer og minimerer risikoen for fejl.

twoday

Understøtter alle kunderettede funktioner

Hvis du spørger en bandagist, hvad en specialfremstillet protese, ortese eller et par ortopædiske sko koster, kan det være svært at få et klart svar. De forskellige dele af det færdige produkt udløser nemlig forskellige tilskud afhængigt af, hvor i landet kunden bor, og det er en stor udfordring for branchen, da det kræver masser af ressourcer at udarbejde tilbud, søge tilskud, fakturere og meget mere.

Bandagist-Centret, som er en af Danmarks største bandagerier, udarbejdede derfor en kravspecifikation sammen med en leverandør af standard Navision-løsninger, men et ERP-system kunne ikke løse behovene, hvorfor Bandagist-Centret tog kontakt til twoday.

twoday har udviklet en webbaseret portal med integrationer til blandt andet Navision. Portalen understøtter alle de kunderettede funktioner i forretningen, og den er intuitiv at bruge.

Bandagisternes kundeservice er altid personlig og individuel, men portalen strømliner processerne for fakturering, bestilling, tilskudsansøgninger og meget mere.

Både konsulenter og programmører

Projektet blev skudt i gang med en fælles workshop, som havde til formål at definere et Minimal Viable Product, og ifølge Henrik Tingleff, som er medejer af Bandagist-Centret, var det en meget effektiv måde at arbejde på.

"Vi var stort set buret inde i flere dage i et mødelokale fyldt med post-it’s. twodays folk havde hele tiden øje for det flow, vi ønskede os, og det var især meget givende, at de udfordrede os på vores krav. twoday har været virkelig gode til at guide os undervejs. De har været både konsulenter og programmører for os", siger Henrik Tingleff.

Vækker opsigt i udlandet

Bandagist-Centrets nye webportal har skabt mærkbare resultater i organisationen. Løsningen frigiver ressourcer til forretningens kerneydelser, og arbejdsgangene er blevet lettet for personalet, som har nemt ved at bruge systemet.

Og det er ikke kun indenfor murene, løsningen er blevet populær. Udenlandske bandagister har fået øjnene op for, at der findes en måde at komme omkring de bøvlede processer på.

"Det serviceniveau, vi opnår med portalen, kan vores konkurrenter ikke levere. Det er klart, at det giver os nogle enorme fordele. Det betyder også, at der allerede er efterspørgsel fra udlandet på systemet, og det er vi meget stolte af. Vores mål har været at bygge det bedste system for bandagister i Norden, og det ser ud til at være lykkedes", siger Henrik Tingleff.

"Vi kiggede også på en anden virksomhed, men valgte twoday, fordi deres arbejdsmetode i den første del af projektet var anderledes end de andres." 

Henrik Tingleff, medejer af Bandagist-Centret

Resultater

Bandagist-Centret har fået et system, der kan understøtte alle de kunderettede funktioner i virksomheden. Løsningen er intuitiv at bruge for medarbejderne, og de kraftigt forenklede arbejdsprocesser frigiver ressourcer til fokusere på kerneydelserne.

Webportalen sikrer i samspil med Bandagist-Centrets Navision-løsning, at både kunder og medarbejdere oplever en nemmere hverdag med bedre kundeservice og langt færre fejl.

Lad os tage en snak i dag, der kan være afgørende for jer i morgen

Kenneth Yderskov Jørgensen

Senior Account Executive
Kenneth.jorgensen@twoday.com
+45 31 40 66 28