andersen & nielsen fik nyt website i Dynamicweb CMS med integration til PIM-system
andersen & nielsen
Hvem er andersen & nielsen?
andersen & nielsen A/S er en handelsvirksomhed, som i snart 100 år har haft fokus på distribution og rådgivning af produkter inden for primært køkkenindustrien og byggebranchen.
Virksomheden huser deres tre brands: anVærktøj, anKøkken og anStorkøkken.Her sælger de professionelt værktøj og køkkenredskaber fra deres hovedkontor i Skovlunde til deres kunder.
andersen & nielsen A/S blev grundlagt af Michael Andersen og Alfred Nielsen I 1921.I dag drives det af søskendeparret Marianne og Flemming Z. Blicher. Virksomheden kan i 2021 fejre 100-års jubilæum.
Behovet
Ønsket om en samlet løsning, der kan indfri de digitale ambitioner
Et CMS-system, som er nem at vedligeholde og kan opgraderes i fremtiden uden, at det bliver en tung udgift. Herunder skal det kunne fremvise andersen & nielsens store varesortiment, som en form for online produktkatalog, hvor den besøgende nemt har adgang til produktspecifikationer, billeder, manualer og beskrivelser.
CMS-systemet skulle også i fremtiden kunne huse en webshop, så andersen & nielsens kunder kan bestille direkte online. Convenience er key her!
Udover et mere agilt CMS-system ønskede andersen & nielsen også et PIM-system (Product Information Management), som passede mere ind i måden, hvorpå de arbejdede med produktdata på. Hovedfokus var på at eliminere manuelle processer og strømline medarbejdernes arbejde med berigelse af produktdata.
Til sidst skal løsningen kunne samle virksomhedens 3 brands (anVærktøj, anKøkken og anStorkøkken) under et online univers. Navigation skal være let og tilgængelig for de besøgende, så de kan udforske andersen & nielsens store produktunivers.
Udfordringen
Besværlige arbejdsgange i et tungt system
andersen & nielsen stod med et PIM-system, som de ikke udnyttede fuldt ud. De havde ikke overblik over, hvilke features, som de rent faktisk havde brug for i deres arbejde med berigelse af produktdata.
De ville også gerne væk fra deres tidligere Umbraco-løsning, som var svær at vedligeholde og lave contentsider i. Der blev brugt mange interne ressourcer på systemet, som gav et øget fokus på drift og vedligeholdelse i stedet for at kunne investere i udvikling af værdiskabende funktioner til at drive digital vækst i fremtiden.
Derudover sad de i en løsning, som var svær at opgradere, og når den så endelige skulle opgraderes, så skulle næsten alt content opsættes forfra. andersen & nielsen ville gerne væk fra de manuelle processer i vedligeholdelse af deres content og i stedet få en løsning, som automatisk kan flytte content med over i en eventuel ny opgradering i fremtiden.
Med andre ord, så var deres største udfordring, at de ikke var agile og omstillingsparate nok på deres tidligere platform. Det ville de gerne ændre på!
PIM har strømlinet de manuelle processer
Med Dynamicweb PIM har andersen & nielsen fået det nødvendige overblik og kontrol over deres produktdata.
De er nu i stand til at levere en bedre weboplevelse ved at fremvise relevante og værdiskabende produktinformationer til de besøgende.
Fokus er fjernet fra manuelle processer og flyttet over på arbejdet med at skabe forretningsværdi med centraliseret produktdata!
Løsningen
En stærk platform i Dynamicweb, der har gjort arbejdet nemmere
Med en Dynamicweb-løsning opnår andersen & nielsen nemlig det, som de ønsker allermest: en standard løsning, som har en række værdiskabende funktioner til at løfte virksomhedens digitale ambitioner.
De har fået en løsning, der binder virksomhedens website, PIM-system og ERP-system sammen og styrker flowet af data mellem systemerne. Med et Dynamicweb PIM-system har virksomheden samlet deres produktdata ét centralt sted og kan fremvise de rette produktdata på deres website. Vi har hjulpet dem med at kortlægge deres arbejde med produktdata, så de kan få mest muligt ud af det nye system og fjerne alle de unødvendige manuelle arbejdsgange.
Med Dynamicweb All-in-One som CMS-system er det nemt for brugere uden teknisk baggrund at kunne oprette spændende og indholdsrige contentsider på websitet. Herunder har andersen & nielsen med deres Dynamicweb-løsning mulighed for nemt at koble et webshopmodul på i fremtiden, så de kan sælge direkte til deres kunder via websitet. Det er en standardfunktion i Dynamicweb – og vi fortrækker at arbejde standard med vores kunder, så de ikke binder sig til tunge specialkodet løsninger!
Vi har i tæt dialog med andersen & nielsen sammen fundet en løsning, som gør dem mere agile og omstillingsparate på deres fremtidige digitale rejse.
Kort fortalt har løsningen givet andersen & nielsen:
- En standard CMS-platform, hvor de er blevet mere agile og selvkørende
- Et PIM-system, som passer bedre til deres behov og mål
- En platform, som er nemmere at opgradere i fremtiden
- Et brugervenligt website, der fungerer som online produktkatalog for deres kunder
Det tekniske
Bygget som standard – skalerbar til fremtiden!
Vores anbefaling til andersen & nielsen, baseret på deres forretning og deres digitale ambitioner, var lige til:
De skulle have en Dynamicweb All-in-One med standard template.
Og som understøttelse til deres arbejde med produktdata, så var en Dynamicweb PIM løsning oplagt.
Med Dynamicweb PIM kunne andersen & nielsen stadigvæk få adgang til mange af de samme datafelter, som de brugte til at berige deres produkter med i det tidligere PIM-system. Forskellen er bare, at de nu har fået overblik over, hvilke datafelter de gerne vil vise på websitet, og derved strømlinet de interne processer ved berigelse af produktdata.
Fordelen ved at kombinere Dynamicweb CMS og Dynamicweb PIM er, at integrationen mellem de to systemer er mindre kompleks og hurtigere at få op at køre.
andersen & nielsen har fået et stærkt teknisk fundament, som er skalerbart og er et vigtigt værktøj til at opnå deres digitale målsætninger og ambitioner.
13.795
klik
+1 mio.
eksponeringer
479
reaktioner og kommentarer på opslag
76
opslagsdelinger
13.795
klik
1+ mio.
eksponeringer
479
reaktioner og kommentarer på opslag
76
opslagsdelinger
Vil du vide mere?
Tobias hører gerne fra dig, hvis du står med en lignende udfordring. Han er altid nysgerrig på nye projekter. Også dit.
Tobias Høst
Head of Aarhus / Seniorkonsulent
+45 20 81 91 01
tobias.host@twoday.com