Skip to content

De 4 Hubs i HubSpot: Bliv klogere på funktionerne

HubSpot er en omfattende platform, der tilbyder en lang række værktøjer og Hubs. Men hvad kan de forskellige Hubs egentlig?
May 30, 2024 10:25:44 PM Bonnie Groth Frølund

På denne side gennemgår vi de fire Hubs; Service, Marketing, Sales og CMS.
Vi dykker ned i de mest populære funktioner og fremhæver de største fordele for hver af de fire Hubs. Du vil forhåbentlig blive klogere på, hvilke Hubs din virksomhed vil få mest gavn af.

Vil du gerne styrke dine processer i kundeservice? Det kan HubSpot Service Hub.

 

HubSpot Service Hub
Hubben er designet til at hjælpe dig med at levere en enestående kundeservice og support. Og styrke interne processer ved at integrere support, vidensbase og live chat med CRM-systemet.

Service Hub hjælper dig også med at opbygge langvarige kunderelationer og forbedrer kundetilfredsheden.

Populære værktøjer i Service Hub

  • Support-portal, hvor kunderne kan se deres historik af henvendelser.
  • Integreret livechat, som er koblet direkte op til CRM.
  • Knowledge-base med artikler ud fra kundernes mest gentagende problemer. Det mindsker spildtid i support.
  • ”Shared inbox”, hvor det er muligt at forbinde mail, livechat, Facebook Messenger og flere til én samlet inbox. Så skal alle servicemedarbejdere kun holde øje ét sted.

3 fordele ved Service Hub

  1. Adgang til hele kundehistorikken: Når du får en supporthenvendelse i Service Hub, bliver den automatisk koblet på en kontaktperson i CRM. Dermed får servicemedarbejderen direkte adgang til hele kundehistorikken.
  2. Nemt at videregive informationer til salg: Hvis en servicemedarbejder finder ud af, at en henvendelse egentlig er et mersalg, er det nemt at videregive den handling til salg.
  3. Bedre indsigt: Service Hub giver en dybere forståelse af, hvordan dine kunder interagerer med dine produkter eller tjenester.

Hvorfor skal du vælge Service Hub?

Arbejder dine servicemedarbejdere i et selvstændigt system, der ikke er integreret med CRM eller salg? Så går der meget værdifuldt data til spilde.

I Service Hub bliver alle henvendelser automatisk koblet på en kontaktperson i CRM, som giver adgang til hele kundehistorikken.

Serviceafdelingen ligger desuden inde med mange indsigter, som både marketing og salg kan bruge til at forbedre deres arbejde og blive mere effektive.

Marketing Hub er det ideelle værktøj til at tiltrække, konvertere og pleje leads – altså potentielle kunder.

 

HubSpot Marketing Hub
Værktøjskassen i Marketing Hub er udarbejdet med inbound in mente. Det betyder, at de funktioner der er tilgængelige, alle har samme formål: at generere de rigtige leads – dem som rent faktisk er interesseret i de produkter eller services, som du sælger. Dette gøres via kvalificering og lead nurturing.

Ved hjælp af formularer, landingssider, automation og live chat kan du skabe målrettede marketingkampagner, der genererer kvalificerede leads til salgsafdelingen.

Populære værktøjer i Marketing Hub

  • Formularværktøj til at lave formularer og leadgenerering, der kan integreres i HubSpot eller andre hostede sider.
  • Automationsværktøjer, der kan bruges til alt fra lead nurturing til interne processer.
  • Mail, som både kan bruges til klassiske nyhedsbreve, men også sættes op som mail automation.
  • Livechat og chatbots, så de besøgende nemt kan få besvaret deres spørgsmål.
  • Ads-håndtering, hvor du kan planlægge, publicere og lave rapporter på dine Ads fra bl.a. Facebook, LinkedIn og Google direkte i din HubSpot-portal.
  • Blogværktøj, der gør det enkelt at drifte og vedligeholde en blog.
  • CTA-værktøj, som gør det nemt at udarbejde call to action-elementer, der kan integreres på både HubSpot og andre sider.
  • Rapporteringsværktøj, hvor du kan udarbejde dybdegående rapporter på alt data, der er i portalen – både enkeltvis og tværgående i forskellige Hubs.
  • Handlingsbaseret kvalificeringsværktøj, som gør det muligt at automatisere store dele af lead-kvalificeringsprocesserne.

4 fordele ved Marketing Hub

  1. Fleksibel platform: Den har en bred vifte af værktøjer, der kan tilpasses og skaleres til din virksomheds behov.
  2. Leadgenerering: Inkluderer formularværktøjer, landingssider og blogværktøj til at tiltrække organisk trafik og generere leads.
  3. Automatisering: Automationsværktøjer til alt fra lead nurturing til interne processer. De sparer dig for en masse manuelt arbejde.
  4. Live chat og chatbots: Forbedrer interaktionen med besøgende på din hjemmeside.

Hvorfor skal du vælge Marketing Hub?

Marketing Hub hjælper dig med at generere kvalificerede leads og automatisere dine marketingprocesser, så du oplever en øget effektivitet.

Du slipper for at have dit arbejde spredt ud på flere services som eksempelvis Mailchimp og OptinMonster. Du undgår besvær med at skulle flytte data mellem systemer. Og du mindsker risikoen for at have forældet og forkert data.

Desuden gør Marketing Hub det nemt at overholde GDPR-lovgivningen. Samtykke til opbevaring og håndtering af data bliver bevaret ét centralt sted, som nemt kan dokumenteres. Hvis en bruger ønsker sine data slettet, er det nemt at gøre.

Sales Hub hjælper med at effektivisere salgsprocessen og øge produktiviteten i dit salgsteam ved at centralisere al information om kunder og salgsaktiviteter.

 

HubSpot Sales Hub
Værktøjerne giver sælgerne mulighed for at administrere og automatisere deres opgaver, hvilket øger salgseffektiviteten.

Populære værktøjer i Sales Hub

  • Deals: mulighed for at oprette deals på salgsaktiviteter.
  • Pipelines, som giver overblik over deals og forskellige stadier.
  • Quotes, hvor det er muligt at lave tilbud på deals direkte i HubSpot.
  • Leadhåndtering og prospecting software, som giver et godt overblik over sælgernes aktuelle opgaver. Blandt andet tildelte tasks, to do-liste, igangværende sequences og kalenderoverblik.
  • Sequences – salgsorienteret mail automation, som har til formål at engagere modtagere, der ikke er så gode til at svare.
  • Playbooks – et værktøj som hjælper sælgerne med at sikre, at de altid får de nødvendige informationer ud af kunden. Det bliver ofte brugt til ”discovery calls” og ”qualification calls”.
  • Rapportering.
  • Forecasting.

To fordele ved Sales Hub

  1. Alt samlet i ét system
    Den primære fordel ved Sales Hub er, at det hele er samlet i ét system. Det vil sige, at sælgerne har adgang til alt den information, som marketing har samlet i CRM. Det gør arbejdet meget nemmere for alle – uanset afdeling.
  2. Effektivt og brugervenligt
    Sales Hub er utrolig let at anvende. Værktøjerne er brugervenlige og optimeret mod at skabe mere effektivitet. Det hjælper sælgerne til at kunne udføre deres arbejde hurtigere og mere fokuseret. Uanset om det er e-mail, opkald, sms, mødebooking og så videre.

Hvorfor skal du vælge Sales Hub?

Kort sagt: hvis du gerne vil effektivisere din salgsproces, og den måde dit salgsteam arbejder på.

Sales Hub hjælper med at centralisere og effektivisere salgsprocessen. De værdifulde værktøjer giver dit salgsteam overblik over aktuelle opgaver, engagerer kundeemner og øger salget.

CMS Hub er en alt i én-løsning til website-hosting og content management. CMS Hub gør det let for virksomheder at oprette og administrere deres websites, samtidig med at det integreres med CRM og marketingværktøjer.

 

HubSpot CMS Hub
CMS Hub er ideel til dig, der ønsker at levere personaliseret indhold og have fuld kontrol over din online tilstedeværelse.

Populære værktøjer i CMS Hub

  • Premium hosting med ekstrem lav nedetid.
  • Brugervenlig website builder og drag and drop-editor. Du kan enten finde temaer i HubSpot Marketplace eller få udviklet dit helt eget tema.
  • A/B testing værktøj til at hjælpe med at optimere websitet.
  • Smart content som kan tappe ind i CRM og personalisere og tilpasse indholdet baseret på de besøgendes tidligere handlinger.
  • Membership portal. Hvis man har sider med indhold, som kun skal være tilgængeligt for nogle personer, er det muligt at oprette et medlemskabsunivers – altså sider, hvor man skal være medlem for at kunne tilgå.

Fem fordele ved CMS Hub

  1. Samlet i ét system
    Som ved alle de andre Hubs samler HubSpot CMS det hele i ét system. I dette tilfælde dit website og hosting.
  2. Adgang til mere data
    Med CMS Hub har du adgang til mere data, da værktøjet kan tale direkte sammen med dit CRM-system.
  3. Funktioner, du ikke finder andre steder
    CMS Hub har funktioner, som ikke er tilgængelige i andre CMS. Det gælder blandt andet ”smart content”, hvor du kan bruge data fra dit CRM-system til at personalisere dit content til den besøgende. Samt let adgang til sprogversionering af dit website.
  4. Sikkerhed og simpel prismodel
    Med HubSpot CMS er der ikke noget, der hedder outdated plugins eller add ons. Det betyder, at du får en meget bedre sikkerhed. Derudover er det en utrolig simpel prismodel. Der er ikke nogen licenser eller mange forvirrende versioner. Du betaler blot pr. brand.
  5. Telefonsupport 24/7
    Du får telefonsupport døgnet rundt (med pro og enterprise-pakkerne) og 24/7 chatsupport for alle. Det betyder, at der altid er hjælp af hente – uanset tidspunktet.

Hvorfor skal du vælge CMS Hub?

Har du brug for et website (uden e-commerce)? Så er CMS Hub den bedste løsning i langt de fleste tilfælde. HubSpot er på vej med et betalingssystem, som vil gøre den til en attraktiv e-commerce-platform.

Er du sikkerhedsbevist? Med HubSpot er du uafhængig af tredjepartsløsninger, der bliver holdt up to date.

Er du ude efter impact og effektivitet? Så har vi endnu ikke set andre systemer, der integrerer så godt med resten af virksomheden (marketing, salg og service), som HubSpot gør.

Hvilke HubSpot Hubs passer til din virksomhed?

Svaret på ovenstående spørgsmål afhænger i høj grad af din virksomheds behov og mål. Lad os kort opsummere:

  • Service Hub er ideel for dig, der ønsker at forbedre kundeservice og bygge stærke kunderelationer.
  • Marketing Hub er velegnet til dig, der ønsker at generere leads og automatisere dine marketingprocesser.
  • Sales Hub er det rette valg til dig, der ønsker at optimere salgsprocessen og øge produktiviteten i dit salgsteam.
  • CMS Hub er en genial website hosting og content management med mulighed for personalisering.

Vores erfarne HubSpot-team kan hjælpe dig med at vejlede dig i, hvad du har brug for – uanset om det er en enkelt Hub eller kombination af flere Hubs.

Vil du vide mere? 

Så er det Bonnie, du skal have fat i. Hun hjælper dig gerne med at svare på alle dine spørgsmål og få overblik over dine muligheder med HubSpot.

Bonnie Groth Frølund
Strategic Business Developer og Head of Marketing Consulting
+45 32 26 68 17
bonnie.frolund@twoday.com

Relaterede artikler