Skip to content

3 grunde til at dit digitaliseringsprojekt bliver en fiasko (og hvordan du undgår det)

 

Alle virksomheder taler om e-handel og digitalisering. Mange gør noget ved det. Undtagen møbelbranchen. Ifølge en rapport fra Rambøll er branchen den mindst digitale ud af 22. Og det er der 3 gode grunde til.
May 30, 2024 3:54:48 PM Jacob Gammelby Stenhaug

Møbelvirksomheder er nemlig sammensat på en måde, der gør digitalisering både dyrt og besværligt:

  1. Produkterne er ofte konfigurérbare og findes i et væld af varianter. De passer sjældent ind i en standardplatform til en overkommelig pris.
  2. Kunder og samarbejdspartnere har brug for talrige produktinformationer, der ligger spredt i forskellige systemer, afdelinger og formater. Det kræver et dyrt PIM-system at samle alle produktdata ét sted.
  3. Virksomhederne har ringe erfaring med e-handel og digitalisering og har svært ved at fastholde de dygtigste digitale profiler.

I praksis betyder det, at digitaliseringsprojekter i møbelvirksomheder ofte ender med større udgifter til konsulenter end gevinster til virksomheden. Nogen ville kalde det en dårlig forretning

Som møbelvirksomhed har du 3 muligheder

  1. Du udskyder eller dropper digitalisering og fortsætter med personligt salg, detailhandel, e-mails, telefon og manuelle processer. Før eller siden dør din virksomhed en naturlig død, men det er der jo også noget smukt over.
  2. Du satser butikken og hyrer et rullekraveklogt digitalt bureau, der kræver havremælk i kaffen og store summer for alt ud over det første møde.
  3. Du vælger at digitalisere din forretning, men nægter at betale for at få genopfundet den dybe digitaliseringstallerken, når en hel branche har de samme udfordringer.

Vælger du mulighed nummer 3? Så læs videre.

Efter at have hjulpet møbelvirksomheder med digitalisering i over 10 år, har vi opbygget et unikt bibliotek af gennemprøvede metoder, skabeloner og værktøjer, der effektivt løser branchens udfordringer.

Vi har samlet al vores viden i et forløb, der hjælper møbelvirksomheder med at digitalisere marketing og salg.

twoday har alt, du skal bruge til digitalisering

Vores dybe erfaring med møbelbranchen, giver dig alt, du skal bruge for at digitalisere dit arbejde med salg og marketing. Og har du kun brug for udvalgte dele af forløbet, sammensætter vi et forløb, så det passer til dig. 

Vil du lykkes med at digitalisere din møbelvirksomhed?

Så tag fat i Jacob. Han er altid klar til en god snak om, hvordan digitalisering kan gavne din virksomhed. Og ikke mindst, hvordan du kommer videre. 

Jacob Gammelby Stenhaug
Client Director
+45 27 53 00 12

jacob.gammelby@twoday.com

jacob-gammelby-stenhaug

 

Relaterede artikler